آزادسازی ۲۶۰۰ مترمربع از مسیر پروژه حلقه حفاظتی اصفهان در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی فاز نخست پروژه رینگ حفاظتی شهر نیاز به سه هزار مترمربع آزادسازی مسیر دارد که آزادسازی ۲۶۰۰ متر آن (کیلومتر چهار تا هفت) به همراه احداث تقاطع غیرهمسطح قهجاورستان و دسترسی‌های موجود توسط منطقه ۱۵ شهرداری انجام می‌شود.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های ناحیه محوری شهرداری‌ها، توجه به موضوعات مختلف شهری از جمله پیش بینی و اجرای پروژه‌های عمرانی کلان جهت حفظ ایمنی و سلامت عمومی شهر و شهروندان است.

وی افزود: در راستای سیاست‌های کلان شهرداری اصفهان و جهت پیشبرد شهر به سوی توسعه پایدار، این منطقه با همکاری و همراهی شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران ارشد شهری، اجرای پروژه رینگ حفاظتی با اولویت اجرایی کیلومتر چهار تا هفت، حدفاصل تقاطع غیر همسطح آفتاب تا تقاطع بهاران-خاتون آباد را آغاز کرده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: عملیات اجرایی فاز نخست پروژه رینگ حفاظتی شهر با عرض متوسط مسیر ۷۶ متر و اجرای دو تقاطع غیر همسطح شامل تقاطع قهجاورستان به مساحت ۱۹۰۰ متر مربع و احداث پل بر روی کانال آب به مساحت دو هزار و ۲۰۰ متر مربع با هزینه اجرایی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی در خصوص آزادسازی و توافق با مالکان پلاک‌های در مسیر اجرای این طرح، گفت: تصمیم‌گیری برای انتخاب طرح مناسب در شهرها به یکی از چالش‌های اساسی مدیریت شهری تبدیل شده است از این رو شهرداری‌ها به عنوان نهادهای اجتماعی فعال در جامعه همواره مشارکت اجتماعی شهروندان را در حل مسائل شهری طلب می‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه در فاز نخست پروژه رینگ حفاظتی شهر تاکنون به میزان ۱۱۴ هزار مترمربع زمین با مبلغی افزون بر ۲۸۰ میلیارد ریال آزادسازی شده و مابقی در دست اقدام است، اظهار کرد: این پروژه نیاز به سه هزار مترمربع آزادسازی مسیر با هزینه‌ای افزون بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دارد که آزادسازی ۲۶۰۰ متر (کیلومتر چهار تا هفت) مسیر حلقه حفاظتی شهر به همراه احداث تقاطع غیر همسطح قهجاورستان و دسترسی‌های موجود توسط منطقه ۱۵ شهرداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اثرات گسترش شبکه حمل و نقل بر شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه افزود: یکی از معضلات مهم جوامع امروزی بخش راه‌ها و ایمن کردن ترافیک و حمل و نقل جهت شهروندان است چرا که خسارات ناشی از مصدومیت و مرگ و میر قربانیان این تصادفات تبدیل به یکی از چالش‌های مهم در زمینه ایمنی و سلامت عمومی شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: هدف از بنیان‌گذاری و تبیین سیاست ترافیکی و حمل و نقلی برای یک جامعه، ایجاد بهترین، مفیدترین، کامل‌ترین و امن‌ترین سیستم ترافیکی و حمل و نقل جهت کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی شهر و توزیع ترافیک در ورودی شهر قبل از رسیدن به هسته شهر، کاهش اثرات منفی ترافیک نظیر آلودگی هوا، جلوگیری از گسترش بی‌رویه ساخت و ساز، گسترش کمربند سبز اصفهان و جلوگیری از ورود وسایل نقلیه سنگین به شهر به صورت زیربنایی است، از این رو اجرای چنین پروژه‌های بزرگ عمرانی نشان از توجه و ضرورت اهمیت این امر توسط مدیران شهری دارد.

کد خبر 434831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.