شهرداری تهران گزارش‌دهی دوره‌ای به شورا را انجام دهد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لزوم گزارش‌دهی سه ماهه ، شش ماهه و سالانه توسط شهرداری به خوبی اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم‌ترین انتظار اعضای شورا از شهردار و مدیران شهرداری تهران است اظهار کرد: با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم می‌شود.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های شده از ابتدای دوره پنجم تاکنون در مصوبات متعددی شهرداری تهران مکلف به ارائه گزارش اجرای مصوبه در دوره‌های زمانی سه ماه، شش ماه و سالانه شده است تا با گزارشگری شهرداری در خصوص اجرای مصوبات، اعضای شورا در جریان کیفیت اجرا، موانع و عوامل اجرا نشدن دقیق و درست مصوبات شورا قرار گیرند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: جز در موارد اندک شهرداری تهران گزارشی از اجرای مصوبات به شورا ارائه نکرده است.

فراهانی اظهار کرد: بدون شک اجرای مصوبات و دستیابی به نتایج و آثار تصمیمات نمایندگان منتخب مردم در شورا به سه موضوع نیاز دارد و در این خصوص به اطلاع رسانی و انعکاس دقیق و درست مصوبات به واحدهای اجرایی شهری و ذی‌نفعان، اراده جدی مدیران ارشد شهرداری بر اجرایی کردن مصوبات شورا توسط واحدهای اجرایی، گزارش گیری از واحدهای اجرایی و انعکاس آن به شورا در اجرای مصوبات نیاز دارد.

وی گفت: البته در این میان توجه به مطالبه‌گری شهروندان در پیگیری اجرای تکالیف قانونی مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌های اجرایی در اجرای قوانین، مقررات و مصوبات می‌تواند زمینه‌ساز تغییر رفتار باشد تا شهر و شهرداری از ثمرات توجه به قانون و رعایت الزامات و مصوبات شورای شهر برخوردار شود.

کد خبر 434828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.