آغاز حرکتی پرشتاب برای اتمام ساخت ۲۱۰ مدرسه استثنایی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، گفت: سازمان نوسازی و خیرین به سمت پایان ساخت ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز آموزش‌وپرورش استثنایی حرکت پرشتابی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، سید جواد حسینی، اظهار کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال‌های اخیر گام‌های ارزنده‌ای در مدرسه‌سازی برداشته است که نمونه آن ساخت مدارس استاندارد در مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده کشور است.

وی با تقدیر ویژه از سازمان نوسازی در خصوص مدرسه‌سازی در حوزه استثنایی، گفت: آموزش‌وپرورش استثنایی مولود انقلاب است و از سال ۱۳۷۰ تاکنون ۱۵۰۰ مدرسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور ساخته شده است که با ساخت ۲۱۰ مدرسه دیگر به استاندارد مطلوب آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت استثنایی خواهیم رسید.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، تصریح کرد: تاکنون کلنگ احداث ۵۳ واحد آموزشی از ۲۱۰ مدرسه موردنیاز باهمت سازمان نوسازی و مشارکت خیرین زده شده است و ۹ مرکز آموزشی دیگر نیز مراحل ساخت آن در حال آغاز می‌باشد.

وی افزود: درمجموع ۶۲ مرکز آموزشی از ۲۱۰ مرکز موردنیاز در حال احداث می‌باشد و این نشانگر حرکت پرشتاب سازمان نوسازی و خیرین مدرسه‌ساز می‌باشد.

حسینی، تاکید کرد:: از ۲۱۰ مدرسه موردنیاز ۱۴ مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اتیسم است که باهمت سازمان نوسازی و خیرین ساخت ۶ مدرسه آغاز شده است و زمین برای ساخت ۷ مدرسه دیگر نیز تأمین‌شده است که طی یک ماه آینده تفاهم‌نامه ساخت آن‌ها منعقد و عملیات ساخت آن‌ها آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر ینکه کل پروژه‌های در حال ساخت سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی ۱۳۱پ روژه است، گفت: ۸۲ کلاس ویژه دانش آموزان استثنایی کانکسی است که ۶۲۲ دانش‌آموز در این کلاس‌ها در حال تحصیل هستند و امیدواریم با مشارکت خیرین به‌زودی این کلاس‌های کانکسی نیز برچیده شود.

مناسب‌سازی الگویی ۶۴ مدرسه در ۳۲ استان کشور جهت استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه

حسینی یکی از بسته‌های تحولی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی را مدرسه انطباقی دانس و ادامه داد: مدرسه انطباقی مدرسه‌ای ویژه دانش آموزان استثنایی یا مدرسه‌ای پذیرا است که برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به لحاظ فیزیکی، تجهیزات، نیروی انسانی و محتوای آموزشی مناسب‌سازی شده باشد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، گفت: در راستای تحقق این بسته تحولی، در سال جاری ۶۴ مدرسه شامل ۳۲ مدرسه اتیسم و ۳۲ مدرسه پذیرا در تمامی استان‌های کشور به لحاظ الگویی از بعد فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و محتوای آموزشی مناسب‌سازی و استاندارد می‌شوند.

حسینی تصریح کرد: استاندارسازی فیزیکی این ۶۴ مدرسه باهمت سازمان نوسازی مدارس آغازشده است و تاکنون ۵۰ درصد استان‌ها مناسب‌سازی حداقل دو مدرسه را انجام داده‌اند.

ساخت ۱۵ سالن ورزشی استاندارد ویژه دانش آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در ادامه با اشاره به فضاهای ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه، اظهار کرد: در ۱۷ استان، سالن ورزشی مخصوص دانش آموزان استثنایی داریم و در ۱۵ استان فاقد سالن ورزشی استاندارد، با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس این سالن‌ها احداث خواهد شد.

وی افزود: در ۲۶۸ مدرسه استثنایی به دلیل داشتن فضای فیزیکی مناسب امکان ساخت سالن‌های ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه‌ای وجود دارد که خوشبختانه سازمان نوسازی مدارس ساخت این اماکن ورزشی را تعهد نموده است.

تأمین اعتبار یک میلیارد تومانی برای ساخت اتاق آکوستیک در پایگاه‌های تخصصی سنجش

وی بابیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سراسر کشور آغازشده است، اضافه کرد: یکی از پایگاه‌های تخصصی، پایگاه هوش، جهش تحصیلی و شنوایی است که انجام سنجش در این پایگاه‌ها نیازمند وجود اتاقی آکوستیک است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، گفت: آکوستیک کردن هر اتاق نیازمند اعتبار ۲۵۰ میلیون ریالی است که با مساعدت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز یک اتاق آکوستیک در هر استان کشور اختصاص می‌یابد.

کد خبر 434817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.