تحقق ۱۰۰ درصدی بروکراسی شهرداری اراک به‌ صورت الکترونیک

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اراک گفت: در بحث نامه‌نگاری و ارجاع نامه‌ها و بخشنامه‌ها به قسمت‌های مختلف شهرداری به صورت الکترونیکی زیرساخت‌های لازم فراهم شده است و هم‌اکنون خدمات در بخش بروکراسی اداری ۱۰۰ درصد به این شیوه است.

ابوالفضل عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز شهرداری برای ارائه برخی خدمات خود همچون اطلاع از وضعیت ملک و نحوه ساخت‌وساز آن، سامانه‌ای را با عنوان سامانه «شفاف‌سازی عیان» به نشانی الکترونیکی http://ayan.arak.ir راه‌اندازی کرده است، اما از لحاظ مباحث شهرسازی اگر فرد نیاز به دریافت پروانه و برخی خدمات دیگر داشته باشد باید به صورت حضوری به شهرداری مراجعه کند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان یکی از اولویت‌های مهم شهرداری است و به دنبال این هستیم تا پایان سال جاری ۶۰ الی ۷۰ درصد خدمات به صورت الکترونیک ارائه شود، اما در مقابل شهروندان نیز باید از استفاده این خدمات استقبال کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اراک گفت: متأسفانه هنوز در کشور به خصوص در شهرهای کوچک مردم نسبت به استفاده از خدمات الکترونیک و فضای مجازی رغبتی ندارند و به همان شیوه سنتی عمل می‌کنند که در این راستا شهرداری اراک با محور قرار دادن آموزش‌های شهروندی دنبال این است که شهروندان را ترغیب به استفاده از خدمات غیرحضوری کند.

وی اظهار کرد: در بحث نامه‌نگاری و ارجاع نامه‌ها و بخشنامه‌ها به قسمت‌های مختلف شهرداری به صورت الکترونیکی زیرساخت‌های لازم فراهم شده است و هم‌اکنون خدمات در بخش بروکراسی اداری ۱۰۰ درصد به این شیوه است.

عسگری اضافه کرد: شهرداری اراک برای راه‌اندازی سامانه عیان سال گذشته حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه کرده است و برای فراهم کردن زیرساخت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان شامل دریافت پروانه ساخت، گواهینامه ساخت‌وساز و… قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت مناقصه‌ای برگزار کرده و هم اکنون در حال پیاده‌سازی این سیستم و ایجاد زیرساخت آن است. اگر این سیستم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد ۶۰ الی ۷۰ درصد ارائه خدمات شهرداری اراک به‌صورت الکترونیک و هوشمند انجام خواهد شد.

کد خبر 434803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.