احداث بیش از ۳۵ هزار مترمربع پارک‌ محله‌ای در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته ۳۵ هزار و ۱۵۵ متر مربع پارک محلی در شهر اصفهان ایجاد شده که با توجه به تأکید شورا قرار شد در سال ۹۹ این میزان افزایش یابد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز با حضور اعضای شورای شهر، اعضای هیئت مدیره و متخصصان حوزه فضای سبز همچنین شهردار اصفهان به عنوان رئیس شورا برگزار شد.

وی افزود: از مهمترین موضوعات مطرح شده در این شورا احداث پارک‌های محلی با توجه به کمبود فضای سبز محله‌ای در شهر اصفهان نسبت به استانداردهای شهری بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان نسبت ایجاد پارک‌های محله‌ای و کوچک مقیاس نسبت به پارک‌های شهری و بزرگ مقیاس کمتر است، تصریح کرد: در این راستا سازمان پارک‌ها پارامترهای مختلف را برای ایجاد پارک‌های محله‌ای مورد بررسی قرار داده که از جمله آنها ایجاد عدالت اجتماعی، مدیریت بحران، تعدیل جزایر حرارتی، فیلترهای آلودگی و دسترسی به منابع آب، خاک و درصد کاربری‌های سازگار و ناسازگار است.

وی ادامه داد: همچنین سازمان پارک‌ها روی ۱۸ آیتم بررسی کرده و شاخص و امتیازی بین یک تا ۱۵ در ایجاد پارک‌ها در نظر گرفته که این شاخص‌ها شامل آب، خاک، قیمت زمین، کاربری‌های ناسازگار، خطرپذیری، زلزله، پذیرا بودن جمعیت، سرانه، تعداد فضاهای سبز پارک گونه، حجم ترافیک شخصی و عمومی، آلودگی صوتی، ساختار سه بعدی و سطوح سخت است.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه لزوم ایجاد و توسعه پارک‌های محله‌ای در شهر اصفهان مورد تأکید شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز قرار گرفت، گفت: آمارها نشان می‌دهد که در سال ۹۷ برای ایجاد پارک‌های محله‌ای ۷۹ هزار متر مربع هدف‌گذاری شده که ۱۲ هزار و ۶۹۰ متر مربع آن انجام شده، در حالی که تأکیدات سازمان پارک‌ها اضافه شدن سه برابری پارک‌های محلی در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۵ هزار و ۱۵۵ متر مربع پارک محلی در شهر اصفهان ایجاد شده که با توجه به تأکید شورا قرار شد در سال ۹۹ این میزان افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به تعدادی از پارک‌های محله‌ای احداث شده در شهر، اظهار کرد: از جمله این پارک‌ها، پارک محله‌ای شاداب در منطقه یک، پارک روح الامین در منطقه شش، پارک فروردین در منطقه هفت، پارک الهیه در منطقه ۱۵ و تعداد دیگری پارک‌های کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس سال گذشته احداث شد.

کد خبر 434802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.