آغاز معاینات دوره‌ای پرسنل شهرداری اراک

معاون خدمات شهری شهردار اراک گفت: نتایج آزمایشات و معاینات طب کار در پرونده پزشکی هر شخص ضبط و ثبت شده و در واحد ایمنی و بهداشت حرفه‌ای شهرداری نگهداری می‌شود.

محمد عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق ماده ۹۲ قانون کار در راستای ارتقای سطح سلامت جسمی کارکنان و بهره‌وری بیشتر در محیط کاری، فرآیند معاینات ادواری (آزمایش خون، تست تنفس، شنوایی و بینایی) کارکنان شهرداری اراک و سازمان‌های تابعه مطابق با عوامل زیان‌آور هر شغل، در چارچوب شناسایی، پیشگیری و درمان به موقع بیماری‌های ناشی از کار و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان، آغاز شده است.

وی تاکید کرد: تشخیص زودرس بیماری‌های ناشی از کار و بیماری‌های غیر شغلی، درمان به موقع و جلوگیری از پیشرفت بیماری، توصیه برای تغییر شغل و یا محدود کردن کار در فرد بیمار، جلوگیری از انتقال و انتشار بیماری‌های مسری، مطالعه اثرات زیان‌آور عوامل موجود در محیط کار، تعیین اثر محیط بر سلامتی و بیماری کارگران و ارزیابی روش‌های پیشگیری و ایمنی از جمله اهداف معاینات پزشکی ادواری پرسنل است.

معاون خدمات شهری شهردار اراک افزود: نتایج آزمایشات و معاینات طب کار در پرونده پزشکی هر شخص ضبط و ثبت شده و در واحد ایمنی و بهداشت حرفه‌ای شهرداری نگهداری می‌شود.

کد خبر 434800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.