اعلام نرخ سرویس مدارس بیرجند در گرو تصویب شورای شهر

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در صورت تعطیل نبودن مدارس برای سال تحصیلی جدید از طرف سازمان حمل و نقل بار و مسافر بیرجند به شورای شهر اعلام شده است و منتظر تصویب آن در شورای شهر هستیم.

یدالله غلامپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تا زمانی که این نرخ در شورای شهر تصویب نشود نمی‌توانیم اعلام کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سه سناریو در کارگروه ماده ۱۸ برای سرویس مدارس بیرجند تعریف شده است چنانچه وضعیت شیوع ویروس کرونا قرمز باشد مدارس هم تعطیل خواهد بود و نیاز به خدمات سرویس مدارس نیست دوم اینکه چنانچه وضعیت زرد باشد که سه روز در هفته مدارس باز خواهد بود و اگر سفید باشد شرایط عادی است و بر همین اساس در این کار گروه بر نامه ریزی هایی شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند افزود: ثبت نام برای رانندگان سرویس‌های مدارس نیز تنها از طریق سامانه سپند امکان پذیر است که همه دانش آموزان، رانندگان متقاضی و شرکت‌های خصوصی حمل و نقل باید برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کنند.

غلامپور گفت: همه موارد برای استفاده از سرویس دانش‌آموزی به مسئولین مدارس اطلاع رسانی شده است و تأیید صلاحیت و صدور پروانه اشتغال رانندگان نیز از طریق سامانه سپند انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۳۵۰ راننده سرویس مدارس از طریق سامانه سپند تأیید صلاحیت شدند اما امسال اگر چه فراخوان صادر شده با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد این افراد مشخص نیست.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اضافه کرد: داشتن گواهینامه پایه سه برای بانوان متقاضی رانندگی سرویس مدارس در سال‌های گذشته با مشکلاتی روبرو بود.

وی داشتن بیمه نامه خودرو، نداشتن سو پیشینه کیفری، داشتن معاینه فنی خودرو و متأهل بودن را از شرایط پذیرفته شدن افراد برای رانندگی در سرویس‌های مدارس برشمرد.

کد خبر 434797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.