چهارمحال‌وبختیاری جزو ۶ استان برتر در اجرای طرح  بازآفرینی شهری

سرپرست ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری گفت: بازآفرینی شهری از موفق‌ترین طرح‌های این سازمان در سال‌های گذشته بوده است و این استان در سال گذشته جزو شش استان برتر کشور در اجرای مناسب این طرح معرفی شده و تاکنون ۵۰ درصد اهداف این طرح در استان محقق شده است.

به گزارش ایمنا، ابراهیم علیرضایی با اشاره به وضعیت این استان در حوزه ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده، اظهار کرد: این استان با وسعتی برابر ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر دارای بیش از یک هزار هکتار بافت ناکارآمد میانی و ۴۶۲ هکتار بافت سکونتگاه‌های غیررسمی است که به ترتیب ۱۱ و ۳.۸ درصد از کل بافت‌های شهری استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی پنج شهر دارای بافت‌های ناکارآمد شهری و فرسوده در استان، افزود: در این شهرها ۱۱ محله شناسایی شده است و در مرحله اجرا قرار دارد و بناست در گام دوم ۲ شهر دیگر به این تعداد شهر اضافه شود.

سرپرست ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح ملی بازآفرینی شهری از سال ۹۷ در این استان روند اجرایی به خود گرفته است، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون عملیات اجرای بازآفرینی شهری در ۶۰۱ هکتار از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد استان در حال انجام است و ۴۵۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ایجاد شده است.

علیرضایی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان در سال ۹۷ برای دو هزار و ۳۲۳ نفر به صورت مستقیم و برای سه هزار و ۶۳۵ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شد و با توسعه این طرح در سال ۹۸ و تمرکز آن بر احداث واحدهای مسکونی انتظار می‌رود ظرفیت اشتغالزایی طرح افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه این طرح به شکل پروژه محور اجرا می‌شود، اظهار کرد: در همین رابطه ۳۴ طرح در استان تعریف شده است که با همکاری شهرداری‌ها، بخش خصوصی و سایر دستگاه‌های عضو ستاد در حال انجام است.

سرپرست ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری همکاری و مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: در همین راستا برای تقویت مشارکت مردمی، سیاست‌های تشویقی از جمله تخفیف در صدور پروانه ساخت در نظر گرفته شده است.

علیرضایی خاطرنشان کرد: طرح بازآفرینی شهری هم‌اینک در شهرهای شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان و بن در حال اجراست و به زودی تعدادی از طرح‌هایی که در بافت‌های این شهرها آغاز شده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار مصوب شده برای طرح‌های بازآفرینی شهری استان ۴۰۰ میلیارد ریال است، گفت: امید است تا سال ۱۴۰۰ بتوان این اعتبارات را به خوبی جذب کرد.

سرپرست ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری اجرای کامل این طرح را نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها دانست و افزود: در همین خصوص دستگاه‌های مرتبط با طرح را فراخوان عضویت در ستاد بازآفرینی داده و بسیاری از دستگاه‌ها در این ستاد عضو شده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 434787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.