کاهش ۸۰ درصدی مسافران ناوگان حمل و نقل بیرجند

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: ناوگان حمل و نقل این شهر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۸۰ درصدی مسافر مواجه بوده است میزان جابجایی مسافر نیز روزانه از ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر به هشت هزار نفر کاهش یافته است.

ید الله غلام پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موضوع کاهش مسافر به دلیل شیوع ویروس کرونا پر رنگ شد و به همین دلیل به جای کاهش ساعت کار اتوبوس‌های واحد تعداد فعال آنها برای ارائه خدمات مسافربری به ۴۰ درصد رسید و حتی ساعت انتظار مسافران نیز در ایستگاه‌های اتوبوس افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: فعالیت اتوبوس‌های واحد شهری از شش صبح آغاز و تا ۲۰:۳۰ ادامه دارد و رانندگان هر دو روز یکبار فعال هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند عنوان کرد: قبل از شیوع کرونا ۹۲ دستگاه اتوبوس واحد در خطوط مختلف مسافربری فعال بود، اما در حال حاضر فقط ۳۵ دستگاه به صورت شیفتی فعال است. به علاوه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ که هوا بسیار گرم است از هر خط یک اتوبوس کم می‌شود.

غلام پور خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمام ناوگان اتوبوسرانی پس از ساعت تعطیلی یعنی ساعت ۲۰:۳۰ ضد عفونی می‌شود.

وی افزود: به علاوه در طول روز هم از ساعت ۱۲ ظهر تا یک عصر ایستگاه‌ها از پایانه اتوبوسرانی ابوذر تا آزادی ضدعفونی می‌شود و همچنین محلول ضد عفونی کننده در این دو پایانه بین رانندگان توزیع می‌شود و آنان ملزم هستند داخل اتوبوس‌های واحد به خصوص درها و دستگاه کارت خوان را کاملاً ضد عفونی کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند افزود: در خطوط تاکسیرانی نیز با کاهش چشمگیر تعداد مسافر روبه‌رو هستیم چنانچه با وجود فعال بودن ۷۰۰ دستگاه تاکسی در گذشته در حال حاضر فقط ۵۰ درصد رانندگان تاکسی فعال هستند و به صورت پاره وقت خدمات رسانی می‌کنند.

کد خبر 434780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.