توجه به کسب و کارهای آسیب دیده حاشیه شهر مشهد

مشاور راهبردی شهردار مشهد در امور سیاست‌گذاری و توانمندسازی حاشیه شهر گفت: یکی از برنامه‌های در مناطق حاشیه ای شهر مشهد پرداختن به کسب و کارهای آسیب دیده و کمک به راه‌اندازی دوباره آنها است.

به گزارش ایمنا، مسعود درودی در خصوص اقدامات شهرداری در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر در سه ماهه ابتدایی سال جاری، اظهار کرد: اقدامات شهرداری مشهد در این مدت بیشتر به موضوع بیماری کرونا معطوف شده که این موضوع صرفاً منحصر به شهر مشهد نیست بلکه در سراسر ایران رویه به این شکل است.

وی افزود: همچنین تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های فعال در شهرداری، برنامه‌های ویژه‌ای را در ستاد مبارزه با کرونا شهرداری لحاظ کرده‌اند؛ به عنوان مثال اقدامات سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در حال حاضر به سمت جمع آوری و بسته بندی پک های بهداشتی و توزیع آن در حاشیه شهر سوق پیدا کرده است.

مشاور راهبردی شهردار مشهد در امور سیاست‌گذاری و توانمندسازی حاشیه شهر گفت: حدود شش هزار و ۸۰۰ پک بهداشتی توسط سازمان اجتماعی فرهنگی در مناطق حاشیه شهر توزیع شد و حدود ده هزار بسته بهداشتی و سه هزار بسته معیشتی نیز توسط سازمان بازآفرینی با همکاری دفاتر توسعه محله توزیع شده است.

درودی با بیان اینکه در این مدت یک کارگاه تولید ماسک برای کارگران مشاغل پر خطر در حوزه شهری فعال شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن تلاش شد در حوزه روابط عمومی‌ها، آموزش‌های بهداشتی لازم را با یک طرح ضربتی به مردم حاشیه شهر ارائه شود.

وی افزود: یک طرح ضربتی در ستاد کرونا شهرداری مشهد ایجاد شده که هدف اصلی از این کار افزایش سطح آگاهی شهروندان و ساکنان مناطق حاشیه‌ای به وسیله توزیع بروشور و نصب بیلبوردهای آموزشی است.

مشاور راهبردی شهردار مشهد در امور سیاست‌گذاری و توانمندسازی حاشیه شهر گفت: در حوزه معاونت برنامه ریزی نیز نقشه تراکم اصناف پرخطر شهر مشهد برای دقیق کردن تصمیمات و سیاست گذاری در کسب و کارها ایجاد شده است که بر اساس آن مناطقی که بیشتر در معرض خطر شیوع ویروس کرونا هستند، شناسایی شدند.

درودی تصریح کرد: همچنین در راستای کمک به ساکنان حاشیه شهر مشهد، مجموع پک های مواد غذایی با ارزش ریالی ۱۲ میلیارد تومان توسط معاونت مالی و پشتیانی شهرداری مشهد توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات همچنان ادامه پیدا خواهد کرد، ادامه داد: طبیعتاً تمامی اقدامات ما بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

مشاور راهبردی شهردار مشهد در امور سیاست‌گذاری و توانمندسازی حاشیه شهر ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما پرداختن به کسب و کارهای آسیب دیده و کمک به راه اندازی مجدد آنان است.

درودی گفت: قبل از شیوع موج دوم کرونا، ستادی تحت عنوان دوران پسا کرونا در شهرداری و معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد شکل گرفت، اما با توجه به شیوع موج دوم کرونا برنامه ریزی های ما را در شهرداری مشهد کمی تغییر داد و کلیه اقدامات ما معطوف به کرونا شده است.

کد خبر 434775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.