حناچی شأن صندلی مدیریت در شهرداری را حفظ کند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی کژرفتاری ها در شهرداری تهران مسبوق به سابقه است و شهردار تهران باید نسبت به شان صندلی های مدیریتی در شهرداری، با وسواس بیشتری عمل کند.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا، با اشاره به روند ارائه تذکر اعضای شورای شهر در صحن علنی شورا، اظهار کرد: تذکر نسبت به هر سو عملکرد در شهرداری در صحن علنی، حق قانونی نمایندگان مردم و رویه جاری شورا در همه ادوار و تقریباً در همه جلسات بوده است.

وی افزود: چه به لحاظ رویه‌ای و چه آئین‌نامه‌ای، پاسخ تذکر عضو شورا را، شهردار محترم به صورت مکتوب خطاب به رئیس شورا به شورا می‌فرستد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: بی سابقه بوده که وقتی نماینده مردم تذکری در انجام وظایف نمایندگی خود در صحن شورا مطرح می‌کند، بلافاصله مدیر مربوطه با زیرپا گذاشتن ادب حاکم بر مناسبات میان دو نهاد شورا و شهرداری، خطاب به نماینده مردم بگوید بیایند بررسی و برخورد کنند "تا سیه روی شود هر که در او غش باشد! "

وی گفت: این به این معنا است که اگر عضو شورا نسبت به موضوعی، احساس نگرانی و دغدغه کرد و تذکری در صحن شورا مطرح کرد؛ در او غش باشد و باید دستگاه‌ها بروند بررسی کنند تا این نماینده مردم که در او غش بود، سیه روی شود!

اعطا ادامه داد: نمی‌دانم چه روابط و معادلاتی حاکم است که مجوز این نوع کژرفتاری‌ها را برای معدود افرادی در شهرداری صادر می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با طرح این سوال که واقعاً این چه فهمی از نسبت میان پارلمان شهری و شهرداری است؟، اضافه کرد: من وقتی با بعضی از این آقایان که در یکی دو سال اخیر در شهرداری به مناصبی رسیده‌اند صحبت می‌کنم، متوجه می‌شوم برخی حتی متن قانون شوراها و قانون شهرداری‌ها را یک بار هم نخوانده‌اند و درک و بینش صحیحی از مناسبات میان این دو نهاد ندارند.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم حناچی به عنوان یک شخصیت متین و فهیم، باید نسبت به شأن برخی صندلی‌های مدیریتی ارشد در شهرداری با وسواس بیشتری عمل کند؛ به خصوص حوزه‌ای که تخصص و برند اصلی شهردار تهران بوده و هست، حساسیت و دقت نظر بیشتری طلب می‌کرد و طلب می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: من نسبت به بخشی از اقدامات انجام شده ذیل یک قرارداد، تذکری مطرح کردم و توضیح خواستم. وظیفه من در شورا، محافظت به حقوق عمومی است.

اعطا افزود: شهردار تهران ٩ معاونت زیرمجموعه دارد. من تاکنون غیر از وقار و ادب و همکاری و دوستی از سایر معاونان ندیده‌ام. گاهی ممکن است اختلاف نظر داشته باشیم. گاهی هم ممکن است تذکری بدهیم و داده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مبنای ما همیشه ادب و احترام متقابل بوده است، اظهار کرد: اما در این مورد خاص، برخی رفتارهای ناهنجار مسبوق به سابقه است.

کد خبر 434739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.