مسئولین دیدگاه خوبی به پینت بال ندارند/امیدوارم اجازه برگزاری مسابقات را بدهند!

رئیس کمیته پینت بال استان اصفهان گفت: در مسابقات جهانی آمریکا در هر دوره اش بیش از ۴۰۰ تیم شرکت می‌کنند. مسئولین به پینت بال کم لطف هستند و هیچ وقت دریافت حمایت‌های مالی نداشتیم.

میثم قلعه شاهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مسابقات پینت بال در دو رده برگزار می‌شود، اظهار کرد: رده اول مکانیک و رده دوم الکترونیک نامیده می‌شود با این تفاوت که در مکانیک با هر ماشه یک گلوله از مارکر (تفنگ) پرتاب می‌شود، اما الکترونیک با فشار دادن هر ماشه در ثانیه بالغ بر ۱۰ گلوله شلیک می‌شود.

وی درباره‌ اینکه بیش از ۳۰ میلیون نفر در دنیا در این ورزش فعالیت دارند، افزود: مسابقات استانی و کشوری قبل از شیوع بیماری کووید -۱۹ برگزار می‌شد و افراد زیادی در این رقابت‌ها شرکت می‌کردند؛ پینت بال در ۲۰ سال گذشته طرفداران پر شماری پیدا کرده است، ورزشی هیجان انگیز است و بودن تفنگ شور و هیجان را دو چندان کرده است.

رئیس کمیته پینت بال استان اصفهان در خصوص اینکه پینت بال را شطرنج زنده می‌نامند، یاد آور شد: پینت بال مسابقات جهانی دارد و طرفداران این رشته زیاد هستند، به‌عنوان مثال در هر دوره از مسابقات جهانی آمریکا بیش از ۴۰۰ تیم شرکت می‌کنند، برگزاری مسابقات پینت بال به دلیل شیوع کرونا ممنوع است و تلاش می‌کنیم که با فدراسیون پزشکی ورزشی مشورتی داشته باشیم و نظر آنها را برای برگزاری مسابقات محدود جلب کنیم.

قلعه شاهی با اشاره به اینکه تماس بدنی در پینت بال به عدد صفر می‌رسد و هر شخص با ماسک مخصوص خودش در مسابقات حاضر می‌شود، خاطر نشان کرد: در پینت تماس بدنی به هیچ عنوان وجود ندارد و از این نظر ورزش خوبی است و می‌توانیم مسابقات را به صورت محدود یا تک به تک انجام دهیم که هیچ تنشی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: به نظرم می‌توان پینت بال را گروهی ترین ورزش خواند، چرا که اگر یکی از افراد تیم مرتکب اشتباه شود به تیم ضرر زده و یک فرصت در اختیار تیم حریف می‌گذارد.

رئیس کمیته پینت بال استان اصفهان با اشاره به اینکه در این مدت به دلیل بی ثبات شدن قیمت‌ها و افزایش نرخ دلار قیمت تجهیزات افزایش یافته، افزود: تجهیزات این ورزش هزینه بالایی دارد و تمام وسایل از خارج تأمین می‌شود و هم اکنون با افزایش قیمت ارز و دلار فراهم کردن وسایل حرفه‌ای فوق العاده سخت شده است؛ این تجهیزات در بازار ایران موجود است، اما قیمت‌های آن چند برابر قیمت‌های ارائه شده قبلی است.

قلعه شاهی با بیان اینکه در کشور چند شرکت شروع به تولید مارکرهای باشگاهی کرده‌اند، ادامه داد: حدود هفت ماه گذشته از این تفنگ‌ها رونمایی شد که کیفیت آن نیز با اندکی تفاوت قابل رقابت با مارکرهای خارجی است.

وی درباره استقبال بی سابقه مردم از ورزش پینت بال، خاطر نشان کرد: استقبال مردم از این ورزش بسیار قابل توجه است. برای بانوان دوره‌های آموزشی رایگان برگزار کردیم و بعد برای خروجی دوره‌های آموزشی برنامه ریزی داشتیم و تیم استان را تشکیل دادیم و از تیم بانوان قهرمان کشوری داشتیم.

رئیس کمیته پینت بال استان اصفهان با اشاره به اینکه پینت بال از دیدگاه تفریحی یک ورزش خانوادگی است، تصریح کرد: سعی داشتیم مسابقاتی در بخش خانوادگی برگزار کنیم که تا کنون موفق نشده‌ایم. مسئولین به پینت بال کم لطف هستند و حمایت‌های مالی هیچ وقت نداشتیم. در سه سال گذشته هیئت همگانی استان دید بهتری به پینت بال داشته و کمک‌های بهتری به ما کرده است.

قلعه شاهی درباره اینکه پر افتخارترین تیم آسیا را دارا هستیم و در مسابقات قاره‌ای شرکت کرده‌ایم، گفت: پینت بال ایران در آسیا در رده بالایی قرار دارد و ما پنج دوره قهرمان آسیا هستیم، قبل از شیوع ویروس کرونا استعداد یابی انجام می‌شد، مسابقات جهانی در سه قاره برگزار می‌شود قاره آسیا، اروپا و آمریکا که در هر سال سه دوره برای مسابقات برگزار می‌شود که در نهایت دوره چهارم دوره نهایی است.

کد خبر 434722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.