تقاضا از بخش خصوصی برای ساخت مراکز هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید آماده ارائه تسهیلات به فعالان بخش خصوصی باشند تا بتوانند از ظرفیت بخش خصوصی برای زیر ساخت‌های استان در حوزه فرهنگ و هنر مانند ایجاد مجتمع، سالن‌های نمایش، نگارخانه‌ها و... استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رمضانعلی معتمدی جدیدترین نامی است که بر مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تکیه زده، صندلی که در ماه‌های گذشته حواشی مختلفی داشت. در ابتدای سال جاری و ۲۷ فروردین‌ماه بود که سعید سرابی از مشهد به اصفهان آمد و جایگزین محمدعلی انصاری در سمت مدیرکلی شد. اما عمر ریاست او تنها ۴۷ روز دوام داشت و از سمت خود استعفا داد تا رمضانعلی معتمدی جدیدترین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی درباره برنامه‌های آتی خود در سمت جدید به خبرنگار ایمنا گفت: هم اکنون ما تعاملات خود با سایر دستگاه‌ها را افزایش داده‌ایم و از بخش خصوصی تقاضا داریم در حوزه زیر ساخت‌ها، مؤلفه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری فعالیت داشته باشند. دستگاه‌های اجرایی نیز باید آماده ارائه تسهیلات به فعالان بخش خصوصی باشند تا بتوانند از ظرفیت بخش خصوصی برای زیر ساخت‌های استان در حوزه فرهنگ و هنر مانند ایجاد مجتمع، سالن‌های نمایش، نگارخانه‌ها و…استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی در استان فعالیت داشته است، اما سیاست ما بر تعامل همه جانبه با دیگر دستگاه‌های اجرایی استان، بخش خصوصی و مردم است. همه آحاد مردم باید در حوزه فرهنگ و هنر ایفای نقش داشته باشند و نظرات اندیشمندان، صاحبان فکر و اندیشه در استان اصفهان جمع‌آوری و بررسی شود و در دستور کار فعالیت سازمان‌ها قرار گیرد. دستگاه‌های اجرایی نیز باید به تمام معنا در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی افزایش هرچه بیشتر تعاملات این نهادها با یکدیگر هستیم و از سوی دیگر پیوست‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی باید بررسی شود. هر دستگاه با هر نوع خدمات باید پیوست‌های فرهنگی خود را جهت ارائه به شورای فرهنگ عمومی آماده کند و پس از تصویب این شورا بتوانند به فعالیت‌های فرهنگی خود ادامه دهند.

معتمدی در خصوص همکاری‌های اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با فعالان عرصه فرهنگ و هنر گفت: تاکنون با ۷۰ درصد از تشکلات فرهنگ و هنر و اصناف نشست و گفت‌وگو داشته‌ایم و درصدد ادامه این روند هستیم تا بتوانیم با تمامی فعالان این حوزه گفت‌وگو کنیم. هر مسئولی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت داشته یقیناً تلاش‌هایی را انجام داده و اهدافی را دنبال کرده است. ما هم مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را در رأس فعالیت‌های خود قرار داده‌ایم و در حوزه استان نیز در حال ترسیم سند و چشم اندازه سال ۱۴۰۴ در مسائل متخلف هستیم.

وی افزود: در حوزه سخت افزاری تنظیم این سند، توجه به وضعیت موجود و اقدام در جهت رسیدن به وضعیت مطلوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید توجه داشت که رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند صرف مدت زمان زیاد است. در حوزه نرم افزاری نیز که مباحث مربوط به مؤسسات و سازمان‌ها است وضعیت مطلوب در این حوزه برابر با سرانه فرهنگی هر شهروند است. که مطابق با آن زیرساخت‌ها نرم افزاری و سخت افزاری تهیه و تولید می‌شود و تاکنون حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد زیرساخت‌های استان آماده است و مابقی با کسری رو به رو هستند.

کد خبر 434718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.