برنامه‌های تابستانی پامپوروو برای روزهای کرونایی

مقامات ارشد منطقه پامپوروو در نظر دارند که با هدف جذب گردشگر در طول تعطیلات تابستانی و کاهش عوارض منفی قرنطینه‌های ناشی از کووید-19 به توسعه این منطقه گردشگری بپردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال شیوع کووید -۱۹ و لزوم قرنطینه خانگی، افسردگی گریبانگیر مردم بسیاری از نقاط جهان شده است. به همین دلیل دولت‌ها سعی دارند که تا حد ممکن تأثیرات منفی ناشی از این دوران را به حداقل برسانند. به عنوان مثال، در اغلب شهرهای جهان، معماران تلاش کردند طراحی فضاهای عمومی را به گونه‌ای تغییر دهند تا مردم ضمن رعایت فاصله اجتماعی، در مکان‌های عمومی شهر خود به دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های فیزیکی بپردازند. مسئولین منطقه توریستی پامپوروو (Pamporovo) در بلغارستان نیز دست به اقدامات خلاقانه‌ای در این زمینه زده و سعی دارند برای ایام تعطیلات تابستان این منطقه را مطابق با میل ساکنان آن تغییر و گسترش دهند. پامپوروو، یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی جنوب شرقی اروپا محسوب می‌شود که در استان اسمولیا در جنوب بلغارستان واقع شده است. این فضای محصور در درختان کاج، زمستان‌ها فضای مخصوص اسکی و اسنوبرد است و در تابستان یک منطقه توریستی بسیار محبوب و دوست‌داشتنی به حساب می‌آید.

مقامات ارشد این منطقه با اتخاذ شعار "حرکت کنید، نفس بکشید و به تعامل بپردزاید" سعی در توسعه این منطقه دارند و پیاده‌روی، انجام فعالیت‌های فیزیکی هم‌چون دوچرخه‌سواری، بازدید از طبیعت چشم‌نواز منطقه و غیره تنها بخشی از برنامه‌هایی است در راستای تحقق این شعار و جذب گردشگران به کوه‌های ردوپه واقع در این منطقه در فصل تابستان به مرحله اجرا در خواهد آمد. مقامات منطقه اذعان داشتند که تابستان پیش رو شرایط گردشگری بسیار مطلوبی خواهد داشت و تمایل مردم برای حضور در این منطقه با راه‌اندازی یک پارک ماجراجویی جدید به نام "راه‌بند" پاسخ داده خواهد شد.

پارک مذکور قرار است در چشم‌انداز زیبای یک منطقه جنگلی بر کوهی مملو از هوای پاک واقع شود و مردم را به انجام فعالیت‌های مختلف نظیر ورزش، بازی و سرگرمی دعوت کند. باغی ریسمانی با ۹ بخش جذاب شامل یک واگن برقی و دیوار سنگ‌نوردی برای کودکان، یک هاورکرافت، مسیری کم‌عرض برای پیاده‌روی، یک باشگاه بدنسازی در فضای باز، فضایی برای بازی، یک مسیر برای دوچرخه‌سواری خانوادگی، جاده‌ای در قلب جنگل برای دویدن و فضاهایی برای ماهیگیری و استراحت پذیرای گردشگرانی در تمام گروه‌های سنی است. در طول مسیر مخصوص پیاده‌روی به اسم "افسانه‌ها و اسطوره‌ها"، یک راهنما از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح گردشگران پیاده را هدایت خواهد کرد و در صورت ازدیاد جمعیت تعداد این راهنمایان تا سه نفر نیز افزایش خواهد داشت که در مدت همراهی حکایت‌ها و واقعیت‌های مربوط به منطقه را برای گروه تعریف خواهند کرد. گردشگران این منطقه گردشگری شگفت‌انگیز همچنین می‌توانند در بازی‌ها و خلاقیت‌های گروهی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، تماشای فیلم در سینمای منطقه، یک زمین بازی رو باز، ترامپولین و تیراندازی نیز شرکت کنند و از مدت اقامت خود در نهایت نهایت لذت را ببرند.

کد خبر 434706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.