افتتاح نخستین فرهنگسرای تخصصی خانواده در کرمانشاه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: نخستین فرهنگسرای تخصصی خانواده برای نخستین بار در کشور در کلانشهر کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

مهدی عبدالمالکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند آموزش کودکان شهر اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا یک کودک وارد سیستم آموزشی شود و تا پنج سال اول روی او سرمایه گذاری کاملی بکنیم تا رفتارهای درست در جامعه را در قالب نقاشی و هنرهای تجسمی و … به کودک آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: اگر تنها پنج سال روی هر کودکی سرمایه گذاری شود همچون کشورهای پیشرفته می‌توانیم ۶۰ سال از این سرمایه گذاری بهره برداری کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تاکید کرد: آموزش‌هایی که این کشورها به فرزندانشان می‌دهند تعلق خاطر، احساس مسئولیت پذیری، دانستن قواعد رفتاری زندگی اجتماعی را در آنها به دنبال دارد در حالی که در کشور از ارائه برخی آموزش‌ها غافل مانده‌ایم.

وی افزود: از آنجایی که امروز مواردی مانند فرهنگ کار، شهرنشینی، زندگی و خانواده را از کودکی به شهروندان آموزش نداده‌ایم فرهنگ سازی برخی رفتارها در سنین بالاتر سخت‌تر است.

عبدالمالکی با اشاره به نبود نقشه راه در حوزه ازدواج جوانان در کشور گفت: امروز دستگاه‌های مختلفی همچون بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و شهرداری هرکدام متولی ساماندهی حوزه ازدواج جوانان هستند در حالی که نقشه راهی ندارند و به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند برای همین ضروری به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی در این رابطه یک واکاوی و آسیب شناسی داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به مهمترین برنامه‌های این سازمان برای هفته ازدواج گفت: در حوزه فرهنگی سازمان در چند سال اخیر روی ارائه آموزش‌های مهارتی زندگی و اجتماعی اقداماتی آغاز شده، اما متأسفانه گاهی استقبال خوبی از جانب شهروندان نمی‌شود.

وی از افتتاح نخستین فرهنگسرای تخصصی خانواده در کرمانشاه خبر داد و گفت: برنامه افتتاحیه اوایل هفته آینده به مناسبت آغاز هفته ازدواج برگزار می‌شود.

کد خبر 434699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.