تشخیص ۲۰ دقیقه‌ای ویروس کرونا

گروهی از محققان استرالیایی آزمایش خون جدیدی برای تشخیص ویروس کرونا ابداع کرده‌اند که نتیجه مثبت یا منفی آن تنها در ۲۰ دقیقه مشخص می‌شود.

به گزارش ایمنا، نتایج این آزمایش که توسط محققان دانشگاه موناش ابداع شده است با چشم غیرمسلح قابل رؤیت بوده و از آن می‌توان برای تشخیص بیمارانی استفاده کرد که به تازگی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند یا بر این بیماری غلبه کرده‌اند.

همچنین از این آزمایش که از آن به عنوان اولین مطالعه جهانی توصیف می‌شود، می‌توان در ساخت واکسن کرونا و نیز سایر آزمایشات دارویی برای ارزیابی کارایی دارو استفاده کرد. این آزمایش در واقع آنالیزی برای تعیین مقدار و اندازه ماده‌ای در خون است که افزایش آنتی بادی‌ها را در بدن در واکنش به عفونت SARS-CoV-۲ نشان می‌دهد.

محققان در بیانیه‌ای یادآور شدند که در این تحقیق توانستند موارد جدید ابتلا به کووید -۱۹ را با استفاده از ۲۵ میکرو لیتر پلاسما از نمونه‌های خون تشخیص دهند. در این بیانیه آمده است موارد مثبت کووید -۱۹ باعث تجمع یا جمع شدن گلبول‌های قرمز خون شد که به راحتی با چشم غیرمسلح قابل شناسایی بود؛ محققان توانستند در ۲۰ دقیقه به جواب مثبت یا منفی این آزمایش دست یابند.

آزمایشات فعلی سواب PCR برای تشخیص افرادی مورد استفاده قرار گیرد که در حال حاضر به کووید -۱۹ آلوده هستند، اما این ارزیابی جدید می‌تواند تعیین کند که آیا شخصی به محض رفع عفونت آلوده شده است یا خیر.

به گفته محققان پزشکان سراسر جهان با استفاده از این آزمایش خون جدید که به تجهیزات آزمایشگاهی ساده‌ای نیاز دارد می‌توانند در مدت یک ساعت بیش از ۲۰۰ نمونه خون را آزمایش کنند. یافته‌های این مطالعه می‌تواند به کشورهای پرخطر از لحاظ ابتلا به کرونا در زمینه غربالگری جمعیت، شناسایی موارد، ردیابی تماس، تأیید تأثیر واکسن در طول کارآزمایی های بالینی و توزیع واکسن کمک کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 434673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.