دستیابی به واکسن کرونا بررسی می‌شود

سمپوزیوم "کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی" به سومین دوره رسید؛ مباحثی مانند مطالعات پیش‌بالینی در رادیو داروها، اهمیت آن در دستیابی به واکسن کرونا و در مدل‌های مختلف جراحی در این رویداد مطرح می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این رویداد با توجه به اهمیت تولید دارو در کشور و همچنین نام‌گذاری سال به عنوان جهش تولید برگزار می‌شود.

پژوهشگران سراسر کشور با حضور در این رویداد از آخرین دستاوردهای تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی آشنا می‌شوند، زیرا برجسته‌ترین اساتید خارج و داخل کشور در این رویداد حضور دارند و شرکت‌کنندگان می‌توانند مطالعات و تحقیقات خود را به‌روز کنند.

علاوه بر اساتید ایرانی، پژوهشگرانی از سوئیس، کانادا، آمریکا، انگلیس و یونان در آن سخنرانی می‌کنند و مباحثی مانند مطالعات پیش‌بالینی در رادیو داروها، اهمیت آن در دستیابی به واکسن کرونا و در مدل‌های مختلف جراحی مطرح می‌شود.

آشنایی و نحوه به‌کارگیری مطالعات پیش‌بالینی و بالا بردن سطح آگاهی محققان در خصوص زیرساخت تصویربرداری از حیوانات کوچک و تحقیقات پیش‌بالینی در راستای پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور و همچنین تسریع در امر پژوهش هدف از برگزاری این رویداد است؛ اخلاق حیوانات، دندانپزشکی، سرطان، فناوری نانو، دارورسانی، ابزار و پردازش تصاویر و سایر حوزه‌های مرتبط محورهای این سمپوزیوم است.

آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نخستین کلینیک جامع پیش بالینی کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد تا زمینه نهادینه شدن آزمایش‌های پیش بالینی و فرهنگ تحقیقات بنیادین مبتنی برای فیزیک تصویربرداری را فراهم کند.

این آزمایشگاه مجهز به تجهیزات با فناوری پیشرفته است که همگی توسط شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است؛ همچنین این مجموعه به شبکه آزمایشگاهی کل کشور متصل است تا محققان بتوانند با کمترین هزینه از خدمات این آزمایشگاه استفاده کنند.

کد خبر 434665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.