احداث مجموعه گردشگری و هنری باغ‌کارگاه خاتم در اصفهان

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در راستای حمایت از هنرمندان خاتم کاری، تمرکز زدایی از حضور گردشگران در مرکز شهر، مرکز گردشگری و هنری با عنوان باغ کارگاه خاتم اصفهان در محور شرق اصفهان احداث خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، عصر روز گذشته _۲۹ تیرماه_ و باحضور "عباس مقتدایی" نماینده مردم اصفهان در مجلس‌شورای‌اسلامی، "جعفر جعفرصالحی" معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، اعضای شورای‌شهر و شهردار منطقه ۱۵ اصفهان، نشست هم‌اندیشی حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی اصفهان در رشته خاتم در محل فرهنگ‌سرای کوثر این شهر برگزار شد.

جعفر جعفرصالحی، معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان در حاشیه این نشست گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بروز تنگناهای اقتصادی برای هنرمندان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی، این نشست به همت انجمن هنرمندان خاتم‌کار اصفهان برای رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این هنر اصیل برگزار شد.

او در خصوص نتایج این نشست افزود: در این نشست مقرر شد تا شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان نشان‌های شهری را در زمینه معرفی این هنر اصیل در بخش‌های مختلف این منطقه (در شرق شهر اصفهان) نصب کند.

جعفرصالحی تصریح کرد: تشکیل تعاونی هنرمندان خاتم‌کاری اصفهان به منظور حمایت از تهیه مواد اولیه و ارائه یارانه به هنرمندان خاتم کار از دیگر مصوبه‌های این نشست بود.

او با اشاره به استقرار بسیاری از تولیدکنندگان خاتم‌کار اصفهان در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، تاکید کرد: با توجه به استقرار بسیاری از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی اصفهان در مناطق محروم شهر و لزوم حمایت از این مجموعه‌ها به ویژه در شرایط کنونی، مقرر شد تا در راستای حمایت از این هنرمندان، تمرکز زدایی از حضور گردشگران در مرکز شهر، طرح احداث مرکز گردشگری و هنری با عنوان باغ کارگاه خاتم اصفهان در محور شرق اصفهان با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شهرداری‌اصفهان و اتحادیه صنایع‌دستی در سال جهش‌تولید اجرا شود.

کد خبر 434664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.