خط پایان لالیگا با رکورد شکنی مسی و توقف رئال

در هفته پایانی لالیگا، شب گذشته تیم فوتبال بارسلونا با درخشش مسی، آلاوز را در هم کوبید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته هفته پایانی لالیگا اسپانیا برگزار شد که با رکورد شکنی مسی و توقف رئال مادرید همراه بود.

در حالی که هفته گذشته قهرمانی سفید پوشان مادریدی برای سی و چهارمین بار در لیگ اسپانیا به دست آمد، آن‌ها شب گذشته در ورزشگاه "مونیکیپال بورتارکه" مهمان لگانس بودند.

لگانس که برای بقا در لیگ می‌جنگید، نمایش خوبی را برابر قهرمان لیگ به نمایش گذاشت، اما تجریه بالای شاگردان زیدان مانع شکست آن‌ها شد و در نهایت بازی با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. ایسکو یهترین بازیکن زمین شد و رئال هم با ۸۷ امتیاز مقتدرانه در صدر جدول قرار گرفته است.

در دیگر دیدار از هفته پایانی لالیگا اسپانیا، تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه "مندیزوروزا" به مصاف آلاوس رفت. بارسایی‌ها که از نایب قهرمانی و اوضاع بد تیمشان عصبانی بودند، بلای سختی سر آلاوز آوردند.

آن‌ها با درخشش لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی خود با پنج گل این تیم را درهم کوبیدند. در این دیدار مسی با زدن دو گل تعداد گل‌های خودش را با ۲۵ رساند و بالاتر از بنزمای ریالی ها که ۲۱ گل زده بود، برای هفتمین فصل پیاپی عنوان آقای گلی اسپانیا (پی‌چی‌چی) را به دست آورد.

با این حال در ۱۱ فصل اخیر لالیگا سابقه نداشته که بازیکنی که عنوان آقای گلی لیگ را به دست می‌آورد کمتر از ۳۰ گل زده باشد. اتفاقی که پس از یک دهه اتفاق افتاد و مسی با ۲۵ گل آقای گل لیگ شد.

این در حالی بود که مهاجم آرژانتینی بارسا با دادن ۲۱ پاس گل در این فصل، رکورد جالبی را با عبور از ژاوی (۲۰ پاس‌گل) برای جای گذاشت. این در حالی است که مسی یک وینگر است و هافبک توپ پخش کن.

با به دست آمدن این آمار حالا لیونل مسی با زدن ۶۹۶ گل و دادن ۳۰۶ پاس گل، آمار خیره کننده‌ای از خودش بر جا گذاشته و به اولین بازیکنی تبدیل شده که روی یک هزار گل تأثیر گذار بوده است.

در نهایت بارسایی ها با ۸۲ امتیاز لیگ را در رده دوم و پشت سر رئال مادرید تمام کردند و حالا تمام امیدشان موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا است که با اوضاع فعلی، آن هم غیر ممکن به نظر می‌رسد.

همچنین تیم‌های لگانس، اسپانیول، مایورکا به دسته دوم اسپانیا سقوط کردند.


نتایج سایر دیدارها به شرح زیر است:

یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹

آلاوس صفر - ۵ بارسلونا

وایادولید۲ - صفر بتیس

ویارئال۴ - صفر ایبار

اتلتیکومادرید ۱ - ۱رئال‌سوسیداد

سویا ۱ – صفر و النسیا

اسپانیول صفر – صفر سلتاویگو

گرانادا ۴ – صفر بیلبائو

لگانس ۲ – ۲ رئال‌مادرید

لوانته ۱ - صفر ختافه

اوساسونا ۲ – ۲ مایورکا

کد خبر 434620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.