حمل و نقل هوشمند برای بازگشایی مدارس

مقامات ارشد استان پادوا در شمال ایتالیا قصد دارند پس از پایان کامل محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع ویروس کرونا و بازگشایی مدارس، از حمل و نقل هوشمند برای جابجایی دانش‌آموزان بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدارس پادوا قرار است در آغاز ماه سپتامبر فعالیت خود را از نو آغاز کنند و دولت در نظر دارد در راستای به حداقل رساندن ازدحام جمعیت و کاهش انتقال ویروس هنگام استفاده گسترده از وسایل حمل و نقل عمومی، همچنین ایجاد اطمینان خاطر در والدین برای راهی کردن فرزندان خود به مدارس، برای تردد دانش‌آموزان در این زمان از اتوبوس‌های هوشمند استفاده کند. شهر پادوا قطب ارتباطی و اقتصادی ناحیه ونتو واقع در شمال ایتالیاست که با وجود جمعیت بالای دانشجویان و داشتن دانشگاهی با قدمت ۸۰۰ سال که بخش عمده‌ای از شهرت آن به دلیل درس خواندن گالیلئو گالیله در آن حاصل شده است، به‌عنوان شهر دانشجویی شناخته می‌شود.

بسیاری از دانش‌آموزانی که در مدارس و آموزشگاه‌های پادوا ثبت نام کرده‌اند از دیگر نقاط این کشور به این شهر می‌آیند و به همین دلیل تردد آن‌ها با مشکلات بسیاری همراه است که این وضعیت در طول فراگیری جهانی بیماری کووید -۱۹ به یک دغدغه فکری جدی برای والدین تبدیل شده و بحرانی گسترده ایجاد کرده است. همین امر، مقامات ارشد استان را بر آن داشت تا برای حل بحران به وجود آمده دنبال راه چاره باشند که در نهایت ایده ایجاد اتوبوس‌های هوشمند به عنوان بهترین طرح پیشنهادی در این زمینه انتخاب شد. در صورت طراحی موفق حمل و نقل هوشمند، خطوط اتوبوس‌رانی جدیدی در سراسر استان و شهر پادوا احداث خواهد شد و در نتیجه تردد دانش‌آموزان به آموزشگاه‌ها و ترمینال‌های مسافربری خارج از شهر نیز تسهیل خواهد شد.

هدف مسئولان و مقامات ارشد پادوا از ایجاد این خطوط جدید اتوبوسرانی در سراسر استان، علاوه بر حفظ امنیت و سلامت دانش‌آموزان، جدا کردن مسیر تردد آن‌ها از خطوطی است که سایرین از آن‌ها برای تردد به محل کار و دیگر اهداف جابجایی خود در شهر استفاده می‌کنند. در واقع، هدف اصلی آن‌ها شخصی‌سازی مسیرهایی است که کودکان را مستقیم به مراکز آموزشی می‌رساند و نیاز آن‌ها برای تغییر مسیر و یا پیاده و سوار شدن به وسیله نقلیه عمومی دیگر که خود از مهم‌ترین عوامل انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شود را برطرف می‌کند.

پروژه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هوشمند برای دانش‌آموزان این شهر فعلاً در مرحله آزمایش قرار دارد و در صورت موفقیت در آغاز فصل مدارس به مرحله اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 434614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم جمالی عمادابادی IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    موفق باشید