ایجاد اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در شهر سیریک

شهردار سیریک گفت: برنامه‌ای جامع برای توسعه گردشگری و ایجاد منطقه آزاد گردشگری با همکاری این شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی تدوین شده و پیگیری‌های تایید آن از طرف وزارت میراث فرهنگی و استانداری هرمزگان در حال انجام است، با اجرای این طرح اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در این منطقه ایجاد می‌شود. 

عادل کمالی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طرح‌های شهرداری این شهر برای توسعه گردشگری ، اظهار کرد: برنامه‌ای جامع برای توسعه گردشگری و ایجاد منطقه آزاد گردشگری با همکاری این شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی تدوین شده و پیگیری‌های تایید آن از طرف وزارت میراث فرهنگی و استانداری هرمزگان در حال انجام است، با اجرای این طرح اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در این منطقه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ هکتار از اراضی ساحل شمالی (ساحل کندی) شهر بندرسیریک به عنوان پهنه گردشگری مصوب شده و تفکیک آن نیز به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: در این پهنه و طرح تفکیکی ایجاد بیشتر زیرساخت‌های گردشگری مانند مجموعه‌های خرید سنتی و مدرن، هتل‌های سنتی و لوکس، مجموعه بازی‌های ساحلی، مجموعه بازی‌های آبی و دریایی، شهربازی‌های مسقف و سرباز، اقامت‌گاههای بومگردی و باغ پرندگان پیش‌بینی شده است که اقتصاد منطقه را متحول می‌کند.

شهردار بندر سیریک افزود: در دهکده گردشگری، فاز سه و چهار دهکده گردشگری ساحلی شهرداری بندر سیریک افتتاح شد و پروژه فاز پنج نیز با مشارکت میراث فرهنگی در حال اجراست، همچنین تفاهم نامه مشترکی با اداره کل میراث فرهنگی در حال انعقاد هست که به موجب آن همکاری‌های مشترکی در زمینه‌های مختلف از جمله کاهش عوارض گردشگری خواهیم داشت.

کمالی در خصوص هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر اظهار کرد: هتل کپری نگین مکران به عنوان تنها هتل کپری استان پذیرای گردشگران زیادی است و مجموعه اقامتی و خرید سنتی-مدرن دیگری با معماری خاص توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: از سوی مجموعه مدیریت شهری جهت احداث اسکله گردشگری از بنادر و دریانوردی کشور پیگیری‌هایی شده و دستور موافق مدیرعامل آن گرفته شده است.

شهردار بندر سیریک با اشاره به موانع توسعه گردشگری در این شهر، گفت: نبود برخی زیرساخت‌های لازم و زمان بر بودن پروسه‌های اداری برای سرمایه گذاری از مهمترین موانع بر سر راه توسعه گردشگری این شهر است.

به گزارش ایمنا، شهر بندری سیریک در کرانه دریای عمان واقع شده و مرکز شهرستان سیریک است.

کد خبر 434590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.