ضرورت اجرای برند شهری در آستارا

شهردار بندر آستارا به موقعیت مناسب جغرافیایی و ظرفیت‌های گردشگری این شهر اشاره کرد و گفت: برای جذب بیشتر گردشگر و رونق بخشیدن به صنعت توریسم این منطقه، اجرای برند شهری در آستارا لازم و ضروری است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری آستارا در نظر دارد، با مشارکت بخش خصوصی برند سازه شهری را بر اساس سابقه فرهنگی، تاریخی و اقلیمی این شهر احداث کند.

وی افزود: سازه این طرح باید به عنوان سمبل و برند بندر آستارا، با هدف جذب توریسم، گردشگر و در راستای رونق اقتصادی شهر و اشتغال‌زایی شهروندان ایجاد شود، به طوری که علاوه بر جذابیت بصری، قابلیت ارائه خدمات فرهنگی و تجاری را نیز داشته باشد.

شهردار بندر آستارا عنوان کرد: در برند سازی شهری موضوعات مهمی همچون فرهنگ، تاریخ، رشد اقتصادی، توسعه اجتماعی، محیط و مناظر، زیر ساخت و معماری باید مورد توجه طراحان قرار گیرد.

معیتی عنوان کرد: در دنیای رقابتی امروز شهرها در عرصه‌های مختلف سعی دارند از یکدیگر پیشی بگیرند به همین دلیل برند آفرینی و بازاریابی برای مقاصد گردشگری بیشتر رواج یافته و برند شهری برگ برنده یک شهر در رقابت‌های اقتصادی، اجتماعی و توسعه گردشگری محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت توریسم یکی از پایدارترین روش‌های افزایش درآمدهای شهری بوده و توسعه این صنعت در ارتقای اقتصادی فرهنگی و اجتماعی شهر آستارا کمک بسیار بزرگی می‌کند.

شهردار بندر آستارا افزود: برند سازی شهری در جهت ایجاد مزیت‌های رقابتی پایدار، به یاد ماندنی و ذهنیت ساز طراحی و اجرا می‌شود و گردشگران با دیدن ویژگی‌ها و جذابیت‌های یک برند خاص شهری، دوباره آن شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

معیتی در نظر گرفتن تناسب و زیبایی، جایگاه مناسب، ظرفیت برد و تحمل پذیری مناسب، جذابیت، الهام بخشی و بی همتایی را در طراحی و ساخت یک برند شهری بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به قرار گرفتن آستارا در نوار ساحلی خزر، برند سازی در نقطه مناسبی از آن به لحاظ بصری، جذابیت بی نظیری را برای گردشگران ایجاد می‌کند.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و این شهر با داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

کد خبر 434584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.