سیریک با مشکلات جدی آب مواجه است

عضو شورای شهر بندر سیریک گفت: بی‌تدبیری و بی‌توجهی مدیران آبفای هرمزگان سبب بروز مشکلات و تهدیدات جدی برای سلامت مردم در شهرستان سیریک شده است.

ابراهیم کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، خطاب به استاندار و مدیرعامل آبفای استان هرمزگان، اظهار کرد: شبکه فرسوده در کنار تولید ناکافی آب در مجتمع آب شیرین کن شهر بندر سیریک و همچنین مشکلات موجود آب در چاه‌های راونگ که منبع اصلی تأمین آب شهرستان سیریک هستند باعث شده نوبت بندی آب در سطح شهرها و روستاها مشکلات زیادی برای مردم در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آب از مهمترین نیازهای روزمره مردم است و هیچ جایگزینی ندارد، افزود: مردم شهرستان سیریک در تنگنا و بحران شدید تهیه آب قرار گرفته اند و تا امروز مسئولان مربوطه اقدام مثمر ثمری جهت رفع این معضل نیندیشیده اند.

عضو شورای شهر بندر سیریک ادامه داد: آب شیرین کن شهر بندر سیریک که با ظرفیت تولید سه هزار متر مکعب در روز در سال ۹۷ به بهره برداری رسید هم اکنون بدلیل شرایط اقتصادی و محدودیت‌های موجود در تعویض فیلتر و ممبرهای تصفیه آب با مشکلات جدی مواجه شده و تولید روزانه آن به یک هزار و ۴۰۰ متر مکعب در روز کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: مردم با مشکلات و معضلات بی آبی دست و پنجه نرم می‌کنند و مسئله آب با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد با توجه به نیاز بیشتر به مصرف آب همچنین در آستانه فصل تابستان باید مشکل شبکه آب شهر بندر سیریک و روستاهای شهرستان هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

کمالی اضافه کرد: با توجه به حساسیت‌های موجود و شیوعبیماری کووید ۱۹ موضوع تامین آب شهر و روستاهای شهرستان سیریک دچار مشکلات جدی شده و در صورت پاسخگو نبودن مسئولان آب استان باید منتظر تبعات گسترده این بی‌توجهی باشیم.

وی با بیان اینکه مردم بندر سیریک خواستار اهتمام بیشتر آبفای هرمزگان در پاسخگویی  مطالبات مردم در این زمینه هستند، خاطرنشان کرد: برخورداری از آب پایدار خواست و مطالبه مردم در شهر بندر سیریک و حق طبیعی آنان است.

عضو شورای شهر بندر سیریک اظهار کرد: بیشتر مناطق شهرستان به دلیل نوبت‌بندی‌های بلند مدت تا ۴۰ روز با قطعی آب مواجه هستند و آبرسانی به آنها از طریق تانکرهای شخصی و با هزینه بسیار بالایی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آب این تانکرهای شخصی از همان خط لوله و ایستگاه پمپاژ تحت مجموعه آب و فاضلاب شهرستان تأمین می‌شود که یکی از دلایل اصلی اختلال در نوبت بندی همین مورد است.

کمالی اظهار کرد: از استاندار محترم تقاضا داریم که شرکت آبفا را برای رسیدگی به وضعیت حاد و بحران آب در مرکز و سایر مناطق شهرستان سیریک ملزم کند.

کد خبر 434580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.