تفاهم نامه اجرای تفکیک زباله تهران در وزارت کار امضا شد

مشاور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: تفاهم نامه ای در راستای اجرای طرح کاپ و تفکیک پسماند از مبدا، میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری منطقه دو و سازمان پسماند امضا شد.

به گزارش ایمنا، مسعود عابدی در این باره گفت: نگاه کلان و برنامه عملیاتی در سازمان مدیریت پسماند، کاهش تولید پسماند و جایگزینی تفکیک از مبدا با تفکیک در مقصد است.

وی افزود: با توجه به همین موضوع، طرح کاپ مصوب و اجرایی شد و ما تلاش کردیم در طی اجرای این طرح، با فراهم سازی زیرساخت‌ها و آموزش و فرهنگ سازی خانواده‌ها، میزان تولید پسماند را کاهش داده و تفکیک در مبدأ را افزایش دهیم تا زباله کمتری به مرحله دفن برسد و به تبع آن آسیب‌ها به محیط زیست کاهش یابد.

مشاور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران ادامه داد: یکی از جوامع هدف ما در تحقق طرح کاپ، سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها بودند. طوری که برای پیوستن این مجموعه‌ها به طرح کاپ، نشست‌هایی نیز میان استاندار تهران و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خروجی‌های قابل ذکر این نشست‌ها، ملزم شدن وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای پیوستن به طرح کاپ، فرهنگ سازی و تفکیک از مبدا زباله بود.

عابدی افزود: یکی از وزارتخانه‌هایی که به همت سازمان مدیریت پسماند و همراهی شهرداری منطقه ۲ به طرح کاپ پیوست، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ کارمند مستقیم و تولید روزانه ۳۰۰ کیلو زباله تر و ۱۰۰ کیلو زباله خشک و البته سازمان‌ها و ادارات تابعه آن است.

وی یادآور شد: این تفاهم نامه امروز- یکشنبه در محل در وزارت کار به امضا رسید و قطعاً می‌توان از این ظرفیت ویژه برای اجرای حداکثری طرح کاپ و حساس کردن خانواده‌ها بهره برد تا بتوانیم گامی مهم در حفظ محیط زیست کلانشهر تهران برداریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 434576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.