طرح ترافیک تهران مانند سابق اجرا نمی‌شود/ شاید منتقدان بی‌اطلاع اند

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح ترافیک فعلی با طرح ترافیک قبل از شیوع کرونا تفاوت بسیاری دارد و شاید افرادی که از اجرای آن گلایه می‌کنند، نمی‌دانند که طرح ترافیک به شکل سابق در تهران اجرا نمی‌شود.

محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در واکنش به سخنان یکی از نمایندگان مجلس درباره شکایت از شهرداری تهران و شهردار به دلیل لغو نکردن طرح ترافیک، اظهار کرد: فارغ از اینکه باید از چنین حساسیت‌هایی استقبال کرد اما باید میزان و حوزه اختیارات و وظایف بخش‌های مختلف را نیز در نظر گرفت.

وی ادامه داد: شورا و شهرداری تهران پس از شیوع ویروس کرونا با همکاری راهنمایی و رانندگی تهران برای نحوه اجرای طرح ترافیک در دوره کرونا بررسی‌های کارشناسی دقیقی کردند و نهایتاً منجر به ارائه بسته ترافیکی و حمل و نقلی شد که در شورای ترافیک تهران به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: طرح ترافیک فعلی با طرح ترافیک قبل از شیوع کرونا تفاوت بسیاری دارد و با حذف بسیاری از درآمدهای شهرداری به حفظ سلامت مردم و کاهش ازدحام در حمل‌ونقل عمومی توجه شده است بنابراین شاید افرادی که این گلایه‌ها را مطرح می‌کنند، نمی‌دانند که طرح ترافیک به شکل سابق در تهران اجرا نمی‌شود.

وی تأکید کرد: ایجاد هر نوع محدودیت ترافیکی، افزایش محدوده، تعداد مجوزهای ورود به محدوده، ساعت و روزهای اعمال طرح ترافیک در مرجع قانونی آن یعنی شورای ترافیک تهران به تصویب می‌رسد که شهرداری نیز عضوی از آن است.

علیخانی در پاسخ به این پرسش که این واکنش‌ها آیا می‌تواند نشان از همراه نبودن مجلس به ویژه مجمع نمایندگان تهران با تصمیمات شورای شهر باشد، گفت: این‌گونه اظهارنظرها طبیعی بوده و دلیلی بر همراهی نکردن مجمع نمایندگان با تصمیمات شورا و مدیریت شهری نیست چون بسیاری از نمایندگان مانند آقای قالیباف به موضوعات شهری و شهرداری آشنایی و آگاهی لازم را دارند.

به گزارش ایمنا، پیشتر احمد نادری نماینده تهران و رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس مدعی شده بود اگر اجرای طرح ترافیک تهران ادامه داشته باشد، علیه شهرداری و شخص شهردار تهران اقدامات قضائی می‌کند زیرا این مسئله جان شهروندان را هدف قرار داده است.

کد خبر 434569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.