نباید از تغییر در نظام آموزشی کشور ترسید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه نیازمند نظام‌های متعدد غربالگری برای جایابی افراد در موقعیت‌های تحصیلی، شغلی و اجتماعی است، کنکور برای انجام اینچنین رسالتی ضروری، کارامد و عامل نیست؛ مهمترین راهبرد اصلاح کنکور، اصلاح جانب تقاضا در سنجش و پذیرش دانشجو است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در صفحه توئیتر خود آورده است:

نباید از تغییر در نظام آموزشی کشور ترسید. جامعه ما نیازمند نظام‌های متعدد غربالگری برای جایابی افراد در موقعیت‌های تحصیلی، شغلی و اجتماعی است. کنکور برای انجام اینچنین رسالتی ضروری، کارامد و عامل نیست. مهمترین راهبرد اصلاح کنکور، اصلاح جانب تقاضا در سنجش و پذیرش دانشجو است.

دانشگاه‌ها باید برای هر کد رشته تحصیلی خود، ترکیب وزنی شایستگی‌های فردی داوطلبان خویش را مشخص کنند و مبتنی بر آن، سنجش داوطلبان را صورت دهند. در این راهبرد، آزمون سراسری یا کنکور حذف خواهد شد تا با یک نظام متکثر و متنوع در سنجش و پذیرش دانشجو مواجه باشیم.

آموزش عالی، نیازش را مشخص می‌کند؛ آموزش و پرورش شایستگی‌های فردی را می‌پروراند و نظام سنجش، این نیاز و شایستگی را مبتنی بر علاقه و انتخاب هدایت شده فرد، به یکدیگر متصل می‌کند. البته این پروسه به دلیل حجم بالای تغییرات و آسیبی که به مافیای_کنکور می‌زند به سادگی پذیرفته نخواهد شد.

کد خبر 434567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.