۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
سیاره "TOI-849b"چه ویژگی هایی دارد؟

ستاره‌شناسان با انجام بررسی‌های لازم موفق شدند هسته یک سیاره بزرگ از جنس گاز را کشف کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که سیارات متفاوتی در منظومه شمسی وجود دارند و با گذر زمان تعداد بیشتری از آن‌ها کشف می‌شود، اکتشافات جدید در مورد سیارات نباید موضوع غافلگیر کننده‌ای باشد. سیاره "TOI-849b" بسیار متفاوت از اجرامی است که محققان تاکنون مشاهده کرده‌اند. بررسی نحوه شکل گیری سیاراتی مانند TOI-849b در درک نحوه شکل گیری منظومه شمسی به ما کمک بسیاری می‌کند.

ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران ناسا (TESS) که در سال ۲۰۱۸ به مدار زمین پرتاب شد، تا امروز توانسته است سیارات ناشناخته زیادی را کشف کند؛ این ماهواره به تازگی سیاره جدید TOI-849b را شناسایی کرده است. داده‌های به دست آمده توسط این ماهواره نشان می‌دهد که سیاره مذکور تقریباً نزدیک ستاره میزبان خود قرار گرفته است و ۱۸ ساعت زمان لازم دارد تا به دور ستاره خود بچرخد.

به نظر می‌رسد این جرم آسمانی به اندازه سیاره نپتون است، اما شباهت زیادی به آن ندارد. این نخستین بار است که یک هسته سالم مربوط به سیاره بزرگ گازی در اطراف یک ستاره شناسایی شده است. چنین اکتشافاتی به پژوهشگران کمک می‌کند ساختار داخلی سیارات بزرگ مانند زحل و مشتری را بررسی کنند. در این صورت محققان به اسرار مربوط به اجرام گازی منظومه شمسی پی می‌برند.

نتایج این مطالعه در مجله "Nature" منتشر شده است.

کد خبر 434560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.