منطقه ۱۳ از خط سوم مترو بهره‌مند می‌شود

شهردار اصفهان گفت: در سال‌های آینده منطقه ۱۳ از خط سوم مترو بهره‌مند خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی امروز _یکشنبه ۲۹ تیرماه ۹۹_ در آئین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه ۱۳ با ادای احترام به خانواده شهدا اظهار کرد: دنیا امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا در شرایط سختی قرار دارد و هیچکس نمی‌تواند ادعایی مبنی بر در امان بودن از آن داشته باشد؛ اما مدیریت شهری در این شرایط بحرانی هر هفته میوه شیرین پروژه‌ها را در محله‌ها و مناطق تقدیم شهروندان می‌کند.

وی افزود: مدیریت شهری اصفهان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها یکشنبه هر هفته پروژه‌های عمرانی را افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌کند.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه سلامتی مردم اولویت اصلی شهرداری است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا تمام فعالیت‌های عمرانی بدون هیچ وقفه‌ای ادامه یابد، اما از تمام کارگران، کارشناسان، مهندسان و شهروندان انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و این موضوع مهم را اولویت اصلی خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: همه باید احساس مسئولیت کنند و برای سلامتی خود و دیگران حتماً از ماسک استفاده کنند و تردد خود را در سطح شهر به حداقل برسانند تا بتوانیم از این دوران بحرانی عبور کنیم.

احداث ورزشگاه و زورخانه تا پایان سال در منطقه ۱۳

نوروزی با بیان اینکه منطقه ۱۳ دارای اصالت، سابقه دیرینه، محله‌های کهن و انسان‌های بزرگی است که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده‌اند، اظهار کرد: این منطقه در عرصه ورزش و فرهنگ دارای آثار مهم و قهرمانان زیادی است.

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی از ورزشکاران رزمی و زورخانه‌ای در این منطقه ادامه داد: تا پایان سال باید یک زورخانه و ورزشگاه رزمی در منطقه ۱۳ احداث شود تا این پهلوانان و ورزشکاران به ورزش خود ادامه دهند.

راه اندازی مجدد پله‌های برقی ایستگاه شفق ظرف ۱۵ روز آینده

شهردار اصفهان ادامه داد: آذرماه سال گذشته یکی از ایستگاه‌های اتوبوسرانی و پله‌های برقی ایستگاه شفق در منطقه ۱۳ آسیب زیادی دید که برای بازسازی آنها شش میلیارد تومان هزینه شد، اما پله‌های برقی ایستگاه شفق هنوز راه اندازی نشده که مقرر شد تا ۱۵ روز آینده این مشکل رفع شود.

وی با بیان اینکه پارک دستگرد تا پایان امسال باید احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، گفت: شهرداری منطقه ۱۳ در حال تعامل با مردم برای تملک زمین‌های واقع شده در مسیر پروژه پارک دستگرد است که امیدواریم مردم برای تحقق این مهم همکاری لازم را داشته باشند تا تملک انجام و در پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

نوروزی با تأکید بر اهمیت بازآفرینی بافت فرسوده افزود: بازآفرینی محله قائمیه باید مورد توجه قرار گیرد و بازار روز و شب در این محله راه اندازی شود.

راه اندازی بازارچه برای عرضه تولیدات کشاورزان

وی ادامه داد: بر اساس مذاکرات، مقرر شد زمینی در اختیار کشاورزان منطقه ۱۳ قرار گیرد و شهرداری محلی را احداث کند تا کشاورزانی که از زمین‌های کوچک ارتزاق می‌کنند تولیدات خود را در این بازارچه عرضه کنند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: از امروز این موضوع در دستور کار قرار گرفته تا پیرو تصمیمات گذشته و بودجه‌های مصوب شورا شاهد تغییر شرایط در محله دستگرد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد مجموعه ورزشی در محله قائمیه و دفتر تسهیلگری لازم و ضروری است، گفت: مردم قائمیه تحت فشارهای زیادی قرار گرفتند و از امکانات اولیه محروم هستند، اما نباید این شرایط ادامه پیدا کند و باید هرچه سریع‌تر در این راستا اقدام شود.

نوروزی تأکید کرد: مدیر منطقه ۱۳ تعامل با بزرگان و افراد با نفوذ را در اولویت برنامه‌ها قرار داده تا به زودی شاهد رونق در محله قائمیه باشیم.

نوروزی با بیان اینکه احداث تصفیه خانه پساب منطقه ۱۳ در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این تصفیه خانه ۴۰ لیتر آب بر ثانیه که ۲۰ لیتر آن از پساب زندان و ۲۰ لیتر از محله قائمیه است، تصفیه می‌شود تا فضای سبز منطقه از شرایط فعلی خارج شود.

بازگشایی گلوگاه‌های منطقه ۱۳

وی با بیان اینکه گلوگاه‌های منطقه ۱۳ در دست بازگشایی است که نمونه بارز آن بازگشایی مسیر مدرسه همتیان با مشارکت مردم بود، تأکید کرد: بازگشایی گلوگاه‌ها تردد شهروندان در شهر را آسان می‌کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: منطقه ۱۳ رو به آبادانی و سرشار از ظرفیت است و در سال جاری چندین پروژه، توافق و آزادسازی در آن انجام خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه در سال‌های آینده منطقه ۱۳ از خط سوم مترو بهره‌مند خواهد شد، گفت: خط یک مترو با کمک دولت و شهرداری اصفهان به بهارستان منتهی خواهد شد و خوشبختانه خط دو مترو نیز از دارک در دست اجرا است و به سمت خمینی‌شهر و نجف آباد حرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: بخشی از حلقه حفاظتی شهر که از آن به عنوان توفیق بزرگ یاد می‌کنیم در منطقه ۱۵ اجرا خواهد شد و این به معنای ایجاد دسترسی برای ورود آسان به منطقه، کاهش آلودگی، جلوگیری از حوادث تلخ ناشی از تردد خودروها است.

شهردار اصفهان با قدردانی از اعضا شورای اسلامی شهر، مدیران دولتی، شهروندان منطقه ۱۳ و تمام کسانی که برای بازگشایی گره‌های کور اطراف شهر تلاش کردند، اظهار امیدواری کرد: پروژه‌ها بدون مانع به حرکت خود ادامه دهد تا خدمات شیرین شهرداری به شهروندان عرضه شود.

کد خبر 434557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.