تحلیل شفاف حساب‌ها با وجود اعداد واقعی ممکن است

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید عملکردها براساس واقعیات در اختیار مردم قرار گیرد تا به تبع آن آسیب‌شناسی‌ها و تحلیل‌ها نیز واقعی باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به فرایند بررسی تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری، اظهار کرد: بودجه سال ۹۷، سه هزار میلیارد تومان بود و طبق عملکرد و آماری که به شورا ارائه شد درآمد قطعی وصولی آن سال سه هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان اعلام شد به عبارتی با این حساب ۱۰۸ درصد درآمد سال ۹۷ وصول شده است.

وی افزود: آمار اداره درآمد شهرداری در این خصوص ۸۸ درصد تحقق را نشان می‌دهد درحالی که آمار واقعی که از سوی شورای شهر محاسبه شده ۷۷ درصد است بنابراین سه عدد مختلف برای عملکرد شهرداری در حوزه درآمد سال ۹۷ ارائه شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این اختلاف به دلیل نوع نگارش جداول و اعداد و ارقام است، تصریح کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۹۳ در بودجه لحاظ شده که بازپرداخت اصل و سود نیمی از این مبلغ بر عهده دولت بوده است و این بازپرداخت در سال ۹۷ اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: با این حال مبلغ این اوراق مشارکت هم در سال ۹۳ و هم در سال ۹۷ به عنوان درآمد در اسناد شهرداری ثبت شده و باعث به دست آمدن اعداد غیرواقعی شده است.

ملت با بیان اینکه این اختلاف اعداد در تفریغ بودجه رفع می‌شود، اضافه کرد: چنین مواردی در سالیان گذشته وجود داشته و نباید با تکرار مجدد، به یک رویه تبدیل شود بلکه باید با به‌کارگیری علم به‌روز حسابداری از بروز اتفاقات مشابه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه وقتی اعداد به‌دست آمده واقعی باشند می‌توان گفت به معنای واقعی به شفافیت مالی عمل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید عملکردها براساس واقعیات در اختیار مردم قرار گیرد تا پیرو آن آسیب‌شناسی‌ها و تحلیل‌ها نیز واقعی باشد.

کد خبر 434522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.