استفاده از ظرفیت سازمان بهداشت جهانی برای تامین دارو در ایران

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران از کمک‌های این سازمان به ایران طی دو سال گذشته با توجه به تحریم‌های موجود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریستف هملمن در حاشیه سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایطی هستیم که تعداد بیماران و مبتلایان کرونا رو به افزایش است و نیاز به خدمات بهداشتی بیشتری است.

وی افزود: نیاز به آمادگی تخت‌های آی سی یو بیشتری است که بتوان در آینده نزدیک به بیماران کمک کرد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در خصوص اهمیت مراکز جامع بهداشتی تصریح کرد: خدمات این مراکز در خصوص مداخله در حوزه‌های بیماریابی، ارجاع مبتلایان به بیمارستان‌ها، تشخیص لزوم قرنطینه خانگی بسیار اهمیت دارد، زیرا به طور مستقیم با مردم جامعه در تماس هستند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بحث درمان بیماران در بیمارستان‌ها انجام می‌شود ولی پیشگیری از این بیماری‌ها در مراکز جامع بهداشتی انجام می‌شود و این امر نشان می‌دهد که چقدر وجود مراکز جامع سلامت دارای اهمیت است.

هملمن در خصوص اقدامات مدیریتی اصفهان در حوزه مدیریت بحران کرونا اظهار کرد: اقداماتی که در این استان انجام شده خوب است و عملکرد استان اصفهان مثبت ارزیابی می‌شود، ولی بخش‌هایی در اصفهان وجود دارد که نیاز به کار بیشتر دارد.

وی در خصوص اهمیت امر تحقیقات در تجهیز امکانات برای مقابله با شیوع کرونا گفت: بسیاری از امور باید با تحقیقات حل شود که این موضوع به خوبی در اصفهان مورد توجه است و خلأهای موجود را می‌توان با توسعه تحقیقات و نیازسنجی حل کرد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی اضافه کرد: بازدید ما از اصفهان صرفاً به منظور ارزیابی عملکرد نبوده و در این بازدیدها نحوه حمایت بهداشت جهانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بررسی اولویت‌های این شهر برای مقابله با شیوع کرونا مورد توجه است.

وی ادامه داد: حمایت‌های ما از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دو بخش تکنیکی و فنی است که طی آن نیروهای درمانی و بهداشتی مورد حمایت هستند، همچنین سازمان بهداشت جهانی جدای از بحث نیروی انسانی می‌تواند در حوزه مالی نیز کمک کند.

هملمن با بیان اینکه خرید اقلام بیمارستانی، دارو و کیت‌های تشخیص از دیگر کمک‌هایی است که بعد از این بازدید انجام می‌شود، تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی در دو سال اخیر برای حل مشکلات ناشی از تحریم ایران توسط آمریکا همکاری نزدیکی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته است.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی در حوزه تحریم‌ها یکسری معافیت‌ها دارد و می‌تواند بخشی از لوازم مورد نیاز که زنجیره تأمین دارو را حل می‌کند وارد ایران کند و همکاری‌های سازمان بهداشت جهانی در سالیان اخیر دستاوردهای زیادی نیز داشته است.

کد خبر 434491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.