مسابقات مجازی فرهنگی هنری دانش آموزان آغاز شد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزاری مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان را زمینه‌ساز شکوفایی استعدادها در این زمینه‌ها و ایجاد کننده روحیه امید و نشاط بین دانش آموزان دانست.

به گزارش ایمنا، علیرضا کاظمی، اظهار کرد: حجم عظیمی از فعالیت‌های وزارت آموزش‌وپرورش بر دوش اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی قرار دارد و این اداره کل متولی برگزاری اکثر جشنواره‌ها و مسابقه‌های متنوع آموزش‌وپرورش است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و فراگیرترین این مسابقات که با حضور میلیونی دانش آموزان انجام می‌شود مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان «فردا» است این مسابقات در بیش از ۷۰ رشته برگزار می‌شود که طیف متنوعی از دانش آموزان دختر و پسر در همه سطوح تحصیلی را دربرمی گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی با تاکید بر رشته‌های این مسابقات، گفت: طیف گسترده این مسابقات حوزه‌هایی همچون هنرهای دستی، تجسمی، آوایی، رسانه و فضای مجازی، آفرینش‌های ادبی و فیلم و هنرهای نمایشی را در بر می‌گیرد.

کاظمی، تصریح کرد: این جشنواره علاوه بر اهداف اصلی که ذکر شد می‌تواند در زنده نگه‌داشتن هنرهای بومی – محلی و احیا هنرها و صنایع‌دستی فراموش شده نقش بسزایی داشته باشد زیرا رشته‌هایی در آن شرکت می‌کنند که در حال از بین رفتن و انقراض هستند مانند نمدمالی، کاشی‌کاری، نگارگری و رشته‌های دیگری که در گوشه‌کنار این کشور پهناور روزگاری در سبد خانوار قرار داشته و اکنون به‌واسطه شرایط و بعضاً بی‌مهری در حال از بین رفتن هستند.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور، اظهار کرد: مسابقات امسال را باید به‌صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و پورتال آموزش‌وپرورش برگزار کنیم و روند مسابقات در حدود یک ماه طول خواهد کشید و از ۲۸ تیر آغاز و تا ۲۸ مرداد ادامه خواهد داشت.

کاظمی افزود: طبق آمار اخذ شده مسابقات در مرحله مدرسه با حضور ۷ میلیون ۶۶۰ هزار و ۳۲ دانش‌آموز انجام شده است که منتخبان به مرحله‌های بالاتر راه پیداکرده‌اند و در مرحله غیرحضوری پس از داوری آثار، برگزیدگان به مرحله مسابقه آنلاین راه پیدا خواهند کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، جدول زمان‌بندی مسابقات در تابستان امسال به شرح زیر است:

  • دریافت آثار به‌صورت الکترونیکی توسط دبیرخانه از ۲۸ تا ۳۰ تیرماه
  • آماده‌سازی و تفکیک آثار برای داوران ۳۱ تیرماه
  • داوری آثار از اول تا ۱۵ مرداد
  • بررسی و جمع‌بندی و اعلانم نتایج ۱۶ تا ۱۷ مرداد
  • اطلاع‌رسانی به استان‌ها برای مرحله آنلاین ۱۸ تا ۱۹ مرداد
  • مرحله آنلاین جشنواره ۲۰ تا ۲۵ مرداد

اختتامیه جشنواره ۲۸ مرداد برگزار می‌شود.

کد خبر 434486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.