بازسازی هر دستگاه اتوبوس با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اقدام به موقع مدیریت شهری اصفهان در خرید اتوبوس‌های جدید با بهره‌گیری از اوراق مشارکت، صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیاردی داشته است.

داریوش امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌دستی شهرداری اصفهان در خرید اتوبوس علی‌رغم شرایط نابسامان اقتصادی، اظهار کرد: سال گذشته اگر از اوراق مشارکت دریافت شده از دولت استفاده نمی‌کردیم، باید پول را به دولت باز می‌گرداندیم، از این رو یکصد دستگاه اتوبوس از شرکت عقاب افشان خریداری شد.

وی افزود: شهرداری اصفهان در شرایطی که تولید اتوبوس در کشور تقریباً متوقف شده و خریداری اتوبوس‌های جدید با دشواری‌های زیادی همراه بود، این تعداد اتوبوس را خریداری کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: این اقدام به موقع شهرداری باعث صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد تومانی در این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر اتوبوس خریداری شده در زمان انعقاد قرارداد شهرداری اصفهان یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بود که اکنون با نرخ فعلی دلار به دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با تأمین زیرساخت‌ها زمینه افزایش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومیشهری را برای شهروندان فراهم کنیم.

امانی خاطرنشان کرد: با توجه به تعهد شهرداری اصفهان به دولت تا پایان شهریورماه امسال ۳۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهر بازسازی می‌شود که هزینه بازسازی هر اتوبوس به طور میانگین ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌ها در اصفهان با کمترین قیمت و بیشترین کیفیت بازسازی می‌شود، اظهار کرد: دولت به دلیل اینکه اصفهان در فرآیند بازسازی اتوبوس‌ها اقتصادی عمل کرده، این شهر را پایلوت بازسازی و نوسازی اتوبوس قرار داده که این یک فرصت طلایی برای شهر فراهم کرده است.

کد خبر 434451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.