بهره‌برداری از ۶۳۷ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۱۳

در ادامه سلسله برنامه‌های «هر یکشنبه، یک افتتاح» ۶۳۷ میلیارد ریال پروژه عمرانی و خدماتی در این منطقه افتتاح و عملیات اجرایی تعدادی از آنها آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه ۲۹ تیرماه ۹۹_ در منطقه ۱۳ پروژه ورزشگاه شهدای دستگرد به دست پدران شهیدان "علی ملک محمد" و "شهید علیرضا کارگر" به بهره برداری رسید همچنین بوستان آزادی به دست مدیران شهری افتتاح شد.

برای احداث و آزادسازی ورزشگاه شهدای دستگرد در خیابان باغ فردوس ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده و در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۴۷ مترمربع احداث و شامل ۹۰۰ مترمربع سالن ورزشی، ۳۰۰ مترمربع ساختمان اداری و یک هزار و ۴۷ مترمربع پارکینگ و فضای سبز است.

بوستان آزادی در شهرک امیریه به وسعت شش هزار و ۲۰۰ مترمربع در خیابان آزادی با صرف هزینه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال احداث و آزادسازی شده است.

امروز عملیات اجرایی بوستان هفت هزار متر مربعی قائمیه که برای احداث و آزادسازی آن چهار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده، آغاز شد.

افتتاح بوستان محله‌ای واقع در محله کازرونی در شهرک ولیعصر با هزینه احداث و آزادسازی به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع و آغاز عملیات اجرایی پارک در محله دستگرد در بلوار کشاورز با مساحت سه هزار مترمربع از دیگر پروژه‌های منطقه ۱۳ به شمار می‌آید.

منطقه ۱۳ از خط سوم مترو بهره‌مند می‌شود

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان با ادای احترام به خانواده شهدا اظهار کرد: دنیا امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا در شرایط سختی قرار گرفته و هیچکس نمی‌تواند ادعایی مبنی بر در امان بودن از آن داشته باشد؛ اما مدیریت شهری در این شرایط بحرانی هر هفته میوه شیرین پروژه‌ها را در محله‌ها و مناطق تقدیم شهروندان می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه سلامتی مردم اولویت اصلی شهرداری است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا تمام فعالیت‌های عمرانی بدون هیچ وقفه‌ای ادامه یابد، اما از تمام کارگران، کارشناسان، مهندسان و شهروندان انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و این موضوع مهم را اولویت اصلی خود قرار دهند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: همه باید احساس مسئولیت کنند و برای سلامتی خود و دیگران حتماً از ماسک استفاده کنند و تردد خود را در سطح شهر به حداقل برسانند تا بتوانیم از این دوران بحرانی عبور کنیم.

نوروزی با بیان اینکه منطقه ۱۳ دارای اصالت، سابقه دیرینه، محله‌های کهن و انسان‌های بزرگی است که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده‌اند، اظهار کرد: این منطقه در عرصه ورزش و فرهنگ دارای آثار مهم و قهرمانان زیادی است.

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی از ورزشکاران رزمی و زورخانه‌ای در این منطقه ادامه داد: تا پایان سال باید یک زورخانه و ورزشگاه رزمی در منطقه ۱۳ احداث شود تا این پهلوانان و ورزشکاران به ورزش خود ادامه دهند.

شهردار اصفهان ادامه داد: آذرماه سال گذشته یکی از ایستگاه‌های اتوبوسرانی و پله‌های برقی ایستگاه شفق در منطقه ۱۳ آسیب زیادی دید که برای بازسازی آنها شش میلیارد تومان هزینه شد، اما مردم از اینکه پله‌های برقی ایستگاه شفق هنوز راه اندازی نشده گلایه دارند، از این رو مقرر شد تا ۱۵ روز آینده این مشکل رفع شود.

وی با بیان اینکه پارک دستگرد تا پایان امسال باید احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد، گفت: شهرداری منطقه ۱۳ در حال تعامل با مردم برای تملک زمین‌های واقع شده در مسیر پروژه پارک دستگرد است که امیدواریم مردم برای تحقق این مهم همکاری لازم را داشته باشند تا تملک انجام و در پایان سال جاری شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

نوروزی با تأکید بر اهمیت بازآفرینی بافت فرسوده افزود: بازآفرینی محله قائمیه باید مورد توجه قرار گیرد و بازار روز و شب در این محله راه اندازی شود.

وی ادامه داد: بر اساس مذاکرات، مقرر شد زمینی در اختیار کشاورزان منطقه ۱۳ قرار گیرد و شهرداری محلی را احداث کند تا کشاورزانی که از زمین‌های کوچک ارتزاق می‌کنند تولیدات خود را در این بازارچه عرضه کنند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: از امروز این موضوع در دستور کار قرار گرفته تا پیرو تصمیمات گذشته و بودجه‌های مصوب شورا شاهد تغییر شرایط در محله دستگرد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد مجموعه ورزشی در محله قائمیه و دفتر تسهیلگری لازم و ضروری است، گفت: مردم قائمیهتحت فشارهای زیادی قرار گرفتند و از امکانات اولیه محروم هستند، اما نباید این شرایط ادامه پیدا کند و باید هرچه سریع‌تر در این راستا اقدام شود.

نوروزی تأکید کرد: مدیر منطقه ۱۳ تعامل با بزرگان و ذی‌نفوذان را در اولویت برنامه‌ها قرار داده تا به زودی شاهد رونق در محله قائمیه باشیم.

نوروزی با بیان اینکه احداث تصفیه خانه پساب منطقه ۱۳ در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این تصفیه خانه ۴۰ لیتر آب بر ثانیه که ۲۰ لیتر آن از پساب زندان و ۲۰ لیتر از محله قائمیه است، تصفیه می‌شود تا فضای سبز منطقه از شرایط فعلی خارج شود.

وی با بیان اینکه گلوگاه‌های منطقه ۱۳ در دست بازگشایی است که نمونه بارز آن بازگشایی مسیر مدرسه همتیان با مشارکت مردم بود، تأکید کرد: بازگشایی گلوگاه‌ها تردد شهروندان در شهر را آسان می‌کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: منطقه ۱۳ رو به آبادانی و سرشار از ظرفیت است و در سال جاری چندین پروژه، توافق و آزادسازی و تراکم در آن انجام خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه در سال‌های آینده منطقه ۱۳ از خط سوم مترو بهره‌مند خواهد شد، گفت: خط یک مترو با کمک دولت و شهرداری اصفهان به بهارستان منتهی خواهد شد و خوشبختانه خط دو مترو نیز از دارک در دست اجرا است و به سمت خمینی شهر و نجف آباد حرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: بخشی از حلقه حفاظتی شهر که از آن به عنوان توفیق بزرگ یاد می‌کنیم در منطقه ۱۵ اجرا خواهد شد و این به معنای ایجاد دسترسی برای ورود آسان به منطقه، کاهش آلودگی، جلوگیری از حوادث تلخ ناشی از تردد خودروها است.

مدیریت شهری اصفهان مشعل امید را در نقاط مختلف روشن کرده است

مهدی مزروعی، رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه هر روز تعداد زیادی از مردم به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و متأسفانه برخی نیز جان خود را در اثر این بیماری از دست می‌دهند، اظهار امیدواری کرد: در سایه تدبیر مسئولان این روزهای سخت و بحرانی را پشت سر گذاشته و بر آن غلبه کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت شهری اصفهان از نقطه‌ای به نقطه دیگر مشعل امید را با افتخار روشن کرده تا ثابت کند نبض توسعه و حرکت رو به جلو از جنبش نمی‌ایستد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پروژه بزرگ همچون حلقه چهارم ترافیکی، مرکز همایش‌های بین‌المللی، خط دو قطار شهری، نمایشگاه بزرگ اصفهان و مجموعه پل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح به عنوان پروژه‌های کلان با سرعت در حال پیشرفت است، اظهار کرد: ۳۴۰ پروژه عمرانی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تملک و آزادسازی پروژه‌ها با هزینه بسیار سنگین انجام می‌شود، گفت: هزینه احداث هر کیلومتر مسیر مترو ۶۵ میلیون دلار هر مترمربع راه و جاده ۱۵۰ هزار تومان و هر مترمربع ساختمان برای احداث مجموعه‌های ورزشی و اداری چهار میلیون تومان هزینه دارد.

مزروعی تصریح کرد: خوشبختانه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکردهای متنوع در حال انجام است به طوری که تاکنون چند سالن سینما با مشارکت شهرداری و سایر بخش‌ها در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تالار هنر پس از بازسازی در آستانه بازگشایی است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی تئاتر شهر در آینده نزدیک آغاز می‌شود و عملیات عمرانی محور چهارباغ به مراحل پایانی رسیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شلاق‌ها امان سکان داران مدیریت شهر را بریده اند ادامه داد: شاید این کشتی باید پیش از این درهم می‌شکست، اما در بین امواج این بلایا مدیریت شهری در حال حرکت است.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری در دوره پنجم به تلاش‌های انجام شده در ادوار گذشته احترام گذاشت و در ادامه مسیر فعالیت، پروژه‌های زیادی را به سرمنزل مقصود رساند.

مزروعی ادامه داد: برقراری انضباط مالی در سیستم شهرداری و کاهش هزینه‌های غیرضروری با حفظ کیفیت خدمات از جمله اقدامات انجام شده در این دوره به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه تعامل مدیریت شهری با تمام مجموعه‌های شهری، استانی، کشوری و لشکری برای توسعه اصفهان انجام شده است، خاطر نشان کرد: در این دوره با تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌ها تعامل لازم در راستای توسعه شهر انجام شده و هدفمندسازی پروژه‌های منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفته است که افتتاح بوستان آزادی و ورزشگاه شهدای دستگرد همچنین راه اندازی دفاتر تسهیلگری در محلات منطقه ۱۳ گواه این موضوع است.

وی با ابراز خرسندی از استفاده بهینه از ظرفیت اوراق مشارکت توسط مدیریت شهری اصفهان تصریح کرد: با همت شهرداری و شورا اعتبارات خوبی به سمت شهر سرازیر شد و به کارگماری مدیران توانمند و متخصص فارغ از دیدگاه سیاسی و قومی و ذهنیتی از دیگر عوامل موفقیت مدیریت شهری در این دوره است.

وی افزود: شورای پنجم شورای حاشیه نبوده و تنها کار و خدمت به مردم هدف نهایی است.

بازگشایی گلوگاه‌های منطقه ۱۳ با مشارکت مردم

محمد شرفا، مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در ادامه این آئین اظهار کرد: توسعه یکنواخت در این منطقه یکی از سیاست‌های مهمی بود که در این دوره مدیریت شهری دنبال شده است.

وی افزود: محله‌های کمتر برخورداری همچون قائمیه، دستگرد و باغ فردوس در منطقه ۱۳ نیاز به اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی و خدماتی دارد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه ورزشگاه شهدای دستگرد گفت: با کمک مردم اتفاقات خوب دیگری در این محله رقم خواهد خورد که در این راستا می‌توان به بهره برداری از پارک محله‌ای دستگرد تا شهریور ماه امسال اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه محله‌های قائمیه و دستگرد ۸۰ هکتار بافت فرسوده دارد دفتر بازآفرینی بافت فرسوده سال گذشته در آن راه اندازی شد.

شرفا با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و خدماتی باعث رونق منطقه می‌شود، تصریح کرد: این پروژه‌ها به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی می‌تواند منطقه را متحول کند.

وی افزود: سال ۹۷ فاز نخست بلوار فرزانگان افتتاح شد و قرار بود سال گذشته ادامه آن اجرا شود، اما به دلیل تکمیل نشدن عملیات آزادسازی، این اقدام صورت نگرفت که امیدواریم امسال با همکاری مردم آزادسازی انجام و عملیات اجرایی آن مهرماه امسال آغاز شود و تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد: فاز دوم بلوار آزادگان حد فاصل خیابان کشاورز تا قائمیه باعث کاهش ترافیک محله‌های قائمیه و دستگرد خواهد شد.

وی با بیان اینکه راست گرد اتوبان آقا رب پرست سال گذشته آغاز شد، گفت: تعریض پل زندان در دستور کار قرار گرفته و اجرایی خواهد شد.

شرفا اظهار امیدواری کرد: در سال جاری منطقه ۱۳ با همکاری و مشارکت مردم به یک منطقه کارگاهی تبدیل و بخشی از مشکلات مردم برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه بدون همکاری مردم هیچ اقدامی به ثمر نخواهد نشست، تصریح کرد: بازگشایی گلوگاه‌های این منطقه از جمله گلوگاه خیابان آزادگان واقع در محله دستگرد با مشارکت و همکاری شهروندان بازگشایی شد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد: در تلاش هستیم با اجرای پروژه‌های متعدد بخشی از مشکلات منطقه را برطرف کنیم و در مسیر توسعه شهر گام برداریم.

به گزارش ایمنا، در پایان آئین بهره برداری پروژه‌های منطقه ۱۳ شهرداری که با حضور خانواده شهیدان "علی ملک محمد" و "علیرضا کارگر" برگزار شد، شهردار اصفهان به همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قبل از افتتاح بوستان آزادی با حضور در گلزار شهدای دستگرد به ساحت مقدس شهدای این محله ادای احترام کردند.

کد خبر 434443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.