۲۵۰ ساختمان پرمخاطره در اصفهان شناسایی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه شناسایی سازه های پرخطر و آسیب پذیر در برابر حریق و حوادث، از وجود ۲۵۰ مرکز و مجتمع پرمخاطره در اصفهان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه شناسایی سازه‌های پرخطر و آسیب پذیر در برابر حریق و حوادث، اظهار کرد: این کارگروه در دو سال گذشته ۲۵۰ مرکز و مجتمع آسیب پذیر را در اصفهان شناسایی کرده است که از این شمار یکصد ساختمان نسبت به اعمال استانداردهای لازم و رفع نواقص اقدام کرده‌اند و به مالکان بقیه مراکز و ساختمان‌های آسیب پذیر فرصت دو ماهه برای استاندارد سازی داده شد.

وی با بیان اینکه صنوف و مالکان این مراکز و ساختمان‌ها در صورت بی توجهی به اخطارها به مراجع قضائی معرفی خواهند شد، گفت: کارگروه ویژه شناسایی سازه‌های پرخطر و آسیب پذیر در برابر حریق و حوادث در ۱۰۷ شهر استان اصفهان فعالیت می‌کند و اولویت آن بررسی ساختمان‌های پرمخاطره سطح استان با کاربری آموزشی، فرهنگی، مذهبی، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مجتمع‌های مسکونی فرسوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: این کارگروه که متشکل از نمایندگان شرکت‌های گاز و برق، سازمان نظام مهندسی، شهرداری و آتش‌نشانی است مباحث فنی ساختمان‌ها از جمله مقاومت سازه، سیستم حریق اضطراری، استاندارد ایمنی برق و گاز را بررسی می‌کند و در صورت ایمن نبودن به صنوف و مالکان فرصت اصلاح و رفع نقص در زمان بندی مشخص داده می‌شود.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: دفاتر فنی همه ادارات و دستگاه‌های استان در این کارگروه ویژه مدیریت بحران مکلف به بررسی ایمنی سیستم‌های گاز و برق شدند؛ همچنین اداره راه و شهرسازی استان موظف به اجرای مقررات ۲۲ ملی ساختمان‌ها و بررسی ممیزی ایمنی و انرژی در مجتمع‌ها شد.

کد خبر 434390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.