کوشک برای تردد معلولان مناسب‌سازی می‌شود

شهردار کوشک گفت: بخشی از معابر و فضاهای سبز این شهر برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است، البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

مجید قربانی رنانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در کشور ما با وجود اینکه درصد قابل توجهی از جمعیت آن دارای معلولیت هستند و تعداد بسیاری از جانبازان دوران دفاع مقدس نیز در بین ما حضور دارند، اما در خصوص مساله توانبخشی معلولان و جانبازان و مناسب‌سازی محیط شهری برای آنان کارهای زیادی مانده که باید انجام شود.

وی افزود: تمام مدیران و دست‌اندرکاران جهت مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری و اماکن عمومی برای استفاده افراد دارای معلولیت، سالمندان و تردد کودکان و خانواده‌ها و مادرانی که با کالسکه کودکان خود را همراهی می‌کنند باید اهتمام جدی داشته باشند و این موضوع را به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات در حوزه حقوق شهروندی و اولویت در برنامه‌های عمرانی مورد توجه قرار دهند.

شهردار کوشک خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۵ ورودی پیاده‌روهای خیابان ولیعصر و ۱۲ ورودی بلوار امام خمینی (ره) شهر کوشک برای افراد ویلچرنشین مناسب سازی شد و از طرفی پیاده‌روهای شهری به خطوط ویژه نابینایان مجهز شد.

وی با بیان اینکه در پارک جدیدالاحداث شهر کوشک مناسب سازی معابر به صورت ویژه انجام شده است، گفت: تاکنون حدود ۷۰ درصد بوستان‌های شهری مناسب سازی شده است و با برنامه‌ریزی که پیش رو داریم امیدواریم بتوانیم این مقدار را افزایش دهیم.

شهردار کوشک با بیان اینکه آمادگی داریم ادارات مختلف شهر را به صورت مشارکتی برای تسهیل در عبور و مرور معلولان مناسب سازی کنیم، عنوان کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب مناسب‌سازی فاصله داریم.‌

کد خبر 434378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.