کلاس‌های فوق برنامه تابستانه مدارس هیئت امنایی لغو شد

رئیس اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اصفهان، گفت: در سال تحصیلی جدید تشکیل حضوری یا مجازی کلاس‌های فوق برنامه دانش آموزان مدارس هیئت امنایی با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا و شیوع این اپیدمی است.

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس هیئت امنایی برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ثبت‌نام در این مدارس مانند مدارس دولتی است و نیاز به آزمون و مصاحبه برای دانش آموزان نیست.

وی با بیان اینکه تنها تفاوت مدارس هیئت امنایی با مدارس دولتی شیوه اداره آنهاست، اضافه کرد: در واقع در نوع گزینش دانش‌آموز در مدارس هیئت امنایی تفاوت‌هایی با مدارس دولتی وجود ندارد. ثبت نام این مدارس از یکم تیرماه آغاز شده است و تا شهریور ماه ادامه دارد.

دبیر ستاد ثبت‌نام مدارس استان اصفهان، تصریح کرد: در زمان ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس هیئت امنایی شهریه‌ای از والدین اخذ نمی‌شود. بعد از اینکه دانش‌آموز ثبت نام شد و مدارس بازگشایی و سال تحصیلی آغاز شد با تشکیل و مصوبه انجمن و هیئت امنای مدرسه هزینه‌های برگزاری کلاس‌های فوق برنامه به خانواده‌ها ابلاغ می‌شود.

به گفته محمودی، هر سال تشکیل کلاس‌های فوق برنامه این مدارس بعد از بازگشایی مدارس به وسیله انجمن اولیا و مربیان در شورای آن برنامه‌ریزی می‌شود و امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا هر تصمیمی که برای تشکیل کلاس‌های اصلی این مدارس گرفته شود شامل فوق برنامه‌ها هم خواهد شد

رئیس اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، گفت: اگر قرار شد کلاس فوق برنامه‌ای به شکل حضوری یا غیر حضوری برگزار شود، این شهریه‌ها اخذ شده و برگزاری این کلاس‌ها داوطلبانه است و برای حضور همه دانش آموزان اجباری نیست.

وی با تاکید بر اینکه فقط نحوه اداره این مدارس به شکل هیئت امنایی است، تصریح کرد: در واقع این مدارس به وسیله هیئت امنا اداره می‌شود اما سیستم اجرایی و جذب دانش آموز با مدارس دولتی تفاوتی ندارد. امسال هم تراکم دانش آموزان در کلاس‌های مدارس هیئت امنایی نیز با توجه به ظرفیت مدارس است.

محمودی یادآور شد: هر سال فصل تابستان کلاس‌های فوق برنامه مدارس هیئت امنایی برای دانش آموزان تشکیل می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا نامه‌ای از وزارت بهداشت ابلاغ شد که دستور لغو برگزاری این کلاس را به دنبال داشت.

دبیر ستاد ثبت نام مدارس استان اصفهان، خاطرنشان کرد:  اگر ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری کلاس‌های عادی را به صورت حضوری به آموزش و پرورش دهد در نتیجه کلاس‌های فوق برنامه هم به شکل حضوری یا تراکم کمتری تشکیل می‌شود.

محمودی اظهار کرد: اگر ابلاغ برگزاری این کلاس به صورت مجازی باشد در نتیجه کلاس‌ها به صورت مجازی خواهد بود. همه این برنامه ریزی ها مطابق تصمیم ستاد ملی کرونا خواهد بود که با در نظر گرفتن وضعیت این اپیدمی و شیوع بیماری کروناست. اما آنچه مسلم است اینکه کلاس‌ها چه حضوری یا غیر حضوری از ۱۵ شهریور شروع می‌شود.

کد خبر 434368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.