موزه را از نگاه کودکان اوتیسم ببینید

حیواناتی بر تابلوی نقاشی با مدادرنگی‌ها و آبرنگ‌هایی که با دستان کوچک کودکانی که توانایی زیادی دارند، اما در جامعه شناخته نشده‌اند به تصویر کشیده شده است؛ این ها آثار کودکان اوتیسم است که بر دیوارهای موزه هنرهای تزئینی جلوه‌گری می‌کنند.

راحله یوسفیان، مدیر موزه هنرهای تزئینی اصفهان درباره نمایشگاه جدید این موزه به خبرنگار ایمنا گفت: به مناسبت‌های مختلف نمایشگاه‌های موقتی در موزه برپا می‌شود، اما نیمه اول فروردین به مناسبت روز اوتیسم و برای زنده نگه داشتن نقش موزه در روزهای شیوع ویروس کرونا، فراخوانی جهت شرکت کودکان اوتیسم در مسابقه نقاشی و مجسمه سازی ارائه شد که فشار روانی بر کودکان به علت بحث شیوع کرونا کاسته شود و ارتباط مردم با موزه‌ها قطع و کمرنگ نشود.

وی افزود: این نمایشگاه با شعار "موزه‌ها زنده‌اند موزه‌ها را در خانه‌ها ببینید" با تاکید بر توانایی کودکان اوتیسم و سندرم دان که مانند دیگر کودکان می‌توانند در جامعه فعالیت کنند برپا شد. این نمایشگاه اشیای منتخب موزه مانند حیوانات که برای کودکان ملموس است و می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند را انتخاب کرده که ۱۵۰ اثر به صورت عکس برای موزه ارسال شد. با توجه به اینکه شاهد مشارکت کودکان سراسر ایران بودیم تصمیم به نمایش این آثار در موزه گرفتیم.

مدیر موزه هنرهای تزئینی اصفهان با بیان اینکه «نمایشگاه "موزه را از نگاه من ببینید" با دست کودکان اوتیسم افتتاح شد» تصریح کرد: حمایت خانواده‌ها از کودکان اوتیسم و تقویت اعتماد به نفس آن‌ها باعث شناخته شدن بیماری اوتیسم در سطح جامعه شده است.

یوسفیان با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: شناختن توانایی‌ها و افزایش اعتماد به نفس کودکان اوتیسم و این که اجتماع با همین محدودیت این کودکان را بپذیرد و توانایی‌هایشان را درک کند و مردم نسبت به این بیماری‌ها شناخت پیدا کنند همچنین بخاطر مقارن شدن فراخوان با شیوع کرونا سعی شد با برپایی این نمایشگاه فشار روانی که کودکان متحمل شدند کمرنگ شود. احیای رسالت موزه داری یکی دیگر از اهداف برپایی این نمایشگاه بود.

به گزارش ایمنا نمایشگاه " موزه را از نگاه من ببینید" تا چهار مردادماه در موزه هنرهای تزئینی اصفهان میزبان نگاه هنردوستان است. این نمایشگاه پس از اختتامیه در سه سطح کودکان اوتیسم و کودکان عادی و در رده سنی مختلف داوری می‌شود و به افراد برتر جوایزی همراه با گواهی حضور اهدا خواهد شد.

کد خبر 434365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.