فردا زحل در وضعیت مقابله با زمین قرار می‌گیرد

سیاره زحل در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد روز سه شنبه در وضعیت مقابله با زمین قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از انجمن نجوم آماتوری ایران، سیاره عطارد در ساعت ۸ و ۵۴ دقیقه صبح امروز با جدایی ۳.۹ درجه در جنوب ماه قرار گرفت. مشاهده همنشینی سیاره عطارد و کره ماه در این ساعت به دلیل وضعیت ماه و نزدیکی این اجرام به لحظه طلوع خورشید امکان پذیر نبود.

کره ماه در ساعت ۲۲ و ۰۳ دقیقه روز دوشنبه ۳۰ تیر ماه ۹۹ در وضعیت ماه نو (New Moon) قرار می‌گیرد و دوره هلالی ۲۹.۵۳ شبانه روزه خود را به دور زمین کامل می‌کند. در حالت ماه نو، یک هلال بسیار باریک از ماه قابل رؤیت است که عملاً با چشم دیده نمی‌شود؛ در این مرحله ماه بین زمین و خورشید قرار می‌گیرد و فقط قسمت بیرونی و دورتر آن نسبت به زمین، توسط نور خورشید روشن شده و قسمت تاریک آن به سمت زمین است.

سیاره زحل نیز در ساعت ۰۲ و ۳۰ دقیقه بامداد روز سه شنبه ۳۱ تیر ماه ۹۹ در وضعیت مقابله (Opposition) با زمین قرار خواهد گرفت. این رخداد نجومی را می‌توان با استفاده از تلسکوپ مشاهده کرد. وضعیت مقابله به شرایطی گرفته می‌شود که زمین بین خورشید و یک سیاره قرار می‌گیرد؛ سیاره‌ای که در وضعیت مقابله قرار دارد، در طول شب و کمترین فاصله با زمین بهترین شرایط رصد را خواهد داشت.

کد خبر 434352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.