پرسپولیس ۱-۰ فولاد/ بردهای اقتصادی پرسپولیس ادامه دارد

پرسپولیس با تک گل سیامک نعتی فولاد را شکست داد و توانست برای سومین بازی متوالی با یک گل بر حریف غلبه یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب شنبه - ۲۸ تیر ماه - از ساعت ۲۱ پرسپولیس و فولاد در دیداری حساس در قالب هفته بیست و پنجم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که پرسپولیس توانست با یک گل حریف خوزستانی را بدرقه کند. با این برد سرخ‌ها به یک قدمی پوکر قهرمانی رسیدند و مجموع امتیازات این تیم در تاریخ لیگ مانند به ۱۰۰۰ امتیاز رسید که پیش از این تنها استقلال به این مهم دست یافته بود.

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان

ورزشگاه: آزادی تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: سیامک نعمتی (دقیقه ۶۸ - برای پرسپولیس)

اخطار: سیامک نعمتی (دقیقه ۷۰ - پرسپولیس)

پرسپولیس تهران: بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالله‌ی، سیامک نعمتی، بشار رسن (۵+۹۰- امیر روستایی)، مهدی ترابی (۵۹- وحید امیری)، علی علیپور (۸۱ - مهدی عبدی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

فولاد خوزستان: احسان مرادیان، عارف آقاسی، موسی کولی‌بالی، صالح حردانی (۴۶- فرزاد جعفری (۷۰- مجتبی نجاریان))، وحید حیدریه، احمد عبدالله‌زاده، محمد آبشک (۸۷- سینا زامهران)، فرشاد احمدزاده، محمد قاسمی‌نژاد، عباس بوعذار (۴۶- صابر حردانی)، وحید نامداری (۴۶- لوسیانو پری را)

سرمربی: جواد نکونام

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

بازی را سرخ‌پوشان میزبان بهتر شروع کردند اما بازی بسته شاگردان نکونام اجازه خلق موقعیت چندان خطرناکی را به هافبک‌های پرسپولیس نداد. با این حال از دقیقه ۳۰ تا پایان نیمه اول فولادی‌ها نمایش بهتری داشتند و در واپسین دقایق نیمه نخست توانستند چندین بار به دروازه پرسپولیس نزدیک و رادوشوویچ را به زحمت بیاندازند.

نیمه دوم با فعال‌تر شدن رسن باعث شد تا سرخ‌ها عملکرد بهتری را داشته باشند. تمرکز پرسپولیس روی نفوذ از سمت چپ دفاع حریف خوزستانی بود و بالاخره در دقیقه ۶۸ این تکنیک جواب داد و حرکت خوب نعمتی با چاشنی شانس همراه شد تا پرسپولیس با یک گل پیش بیافتد. در ادامه فولادی‌ها جلو کشیدند و پرسپولیس از فضاهای خالی این تیم در خطوط دفاعی‌اش استفاده و چند بار دیگر تا آستانه فروپاشی دروازه فولاد برای بار دوم پیش رفت ولی احسان مرادیان چنین اجازه‌ای را به رقیب تهرانی نداد. در اواخر این مسابقه، باز هم شاگردان نکونام جلو کشیدند و چند موقعیت خطرناک مشابه نیمه نخست ایجاد کردند اما راه به جایی نبرد تا بازی به همین نتیجه به پایان برسد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۶۸- پرسپولیس) - حرکت بازیکنان پرسپولیس از کناره‌ها بالاخره نتیجه داد و حرکت سیامک نعمتی در عرض محوطه و شوت او به پای فرزاد جعفری برخورد کرد تا تغییر مسیر داده و درون دروازه فولاد قرار بگیرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳۰- ضربه ایستگاهی به دست آمده برای فولاد را عباس بوعذار مستقیم زد که با فاصله اندکی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰- ارسال تند و تیز خلیل زاده را دروازبان فولاد دور کرد.

دقیقه ۴۵- نفوذ بوعذار به محوطه جریمه پرسپولیس و شوت پای چپ او را رادوشوویچ به خوبی برگشت داد ولی در ریباند نزدیک بود فولاد به گل برسد که شوت فنی بوعذار را خلیل‌زاده از روی خط دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۴۵+۱- شوت زمینی آبشک با اختلاف از دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

دقیقه ۸۴- شوت خطرناک احمد نورالهی کات زیبایی پیدا کرد و با فاصله کمی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت تا دروازه احسان مرادیان بار دیگر باز نشود.

دقیقه ۸۶- حرکت انفرادی وحید امیری در محوطه جریمه خوزستانی‌ها او را با مرادیان تک به تک کرد اما ضربه او را دروازبان فولاد به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۸- کرنر ارسالی پرسپولیس موقعیت خطرناکی را ایجاد کرد ولی باز هم سیو استثنایی مرادیان اجازه افزایش اختلاف را نداد.

دقیقه ۹۰- فولادی‌ها کرنر را کوتاه ارسال کردند و دفع ناقص رادوشوویچ باعث شد تا جلوی دروازه پرسپولیس شلوغ شود و موقعیت خطرناکی را به این تیم تحمیل کند.

اتفاق ویژه:

-

بهترین بازیکن:

بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس موتور محرکه اصلی این تیم در نبرد با فولاد بود و نقش بسزایی در تک گل به ثمر رسیده سرخ‌ها داشت.

کد خبر 434347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.