ایران به کشورهای همسایه خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهد

وجود تعداد قابل توجهی از پژوهشگران در کشورهای همسایه، بستر مناسبی برای توسعه صادرات خدمات آزمایشگاهی ایران به این کشورها است. همین موضوع کمک کرده تا ارائه خدمات آزمایشگاهی به کشورهای همسایه به اولویت کاری شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تبدیل شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این‌که کیفیت خدمات آزمایشگاهی کشور افزایش یافته است بر لزوم ارائه این خدمات به دیگر کشورها تاکید کرد.

به گفته وی، یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی و توسعه خدمات آزمایشگاهی کشور به بازارهای جهانی این است که مسیر صادرات این خدمات را تسهیل کنیم. قطعاً این خدمات، ظرفیت قابل قبولی برای ماندگاری در دیگر کشورها دارند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چند سالی است در زیست‌بوم فناوری و نوآوری به متقاضیان در حوزه‌های مختلفی مانند فنی و مهندسی، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن؛ حوزه محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی و حوزه‌های زیست فناوری و پزشکی ارائه خدمت می‌کند.

اسدی‌فرد خاطر نشان کرد: این شبکه هر سال با توسعه تعداد اعضای خود، خدمات خود را به‌روزرسانی و همه‌گیرتر می‌کند.

به گفته وی، یکی از برنامه‌های مدیران شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جاری عرضه محصولات این حوزه به بازارهای بین‌المللی است.

کد خبر 434339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.