صدور جواز ۲۶ مرکز پژوهشی برای حمایت از آموزش

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: این وزارتخانه برای حمایت از برنامه های حوزه آموزش، پژوهش و فناوری در سال ۹۸ برای ۲۶ مرکز پژوهشهای صنعتی و معدنی جواز تاسیس صادر نموده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، مهرداد صفوی فرخی اظهار کرد: در سال ۹۸ همچنین ۳۳۵ مورد جواز تأسیس خدمات فنی و مهندسی صادر شده که این تعداد نسبت به سال قبل از آن، ۴.۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: هرساله نیازهای پژوهشی بخش صنعت، معدن و تجارت استخراج شده و دانشگاه‌های کشور از آن استفاده می‌کنند؛ برای امسال نیز ۶۰۰ پروژه شناسایی و معرفی شده‌اند. سال گذشته ۱۲۲۰ پروژه نیازسنجی و شناسایی شده و امسال نیز این نیازسنجی انجام گرفته و برای پایداری این موضوع، طرح "تاپ" را راه اندازی کردیم تا با اجرایی ساختن "تاپ" ارتباط بین صنعت و دانشگاه را سیستماتیک کنیم و بنگاه‌ها بتوانند نیاز خود را در سامانه اعلام کنند.

صفوی فرخی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید توانمندی خود را اعلام کنند تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار شود، اضافه کرد: در این زمینه وزارت علوم از سامانه‌هایی برخوردار است که پروژه‌های مشترک بین صنعت و دانشگاه را به یکدیگر وصل می‌کند.

وی گفت: امسال ۶۰۰ پروژه استخراج و شناسایی شده و در سامانه تاپ گذاشته می‌شود، البته این تعداد پروژه جدا از نیازهایی است که بنگاه‌ها خواستار آن بودند.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارتفرخی ادامه داد: یکی از حوزه‌های پررنگ در معاونت آموزش، پژوهش و فناوری، آموزش‌های کاربردی است؛ به عبارتی باید آموزش در دانشگاه‌ها به گونه‌ای ارائه شود که جوابگوی نیازهای بخش صنعت، معدن و تجارت باشد که به آن آموزش مهارتی اطلاق می‌شود؛ در این زمینه کار مشترک وزارت صمت با وزارت علوم از سال‌های قبل در حال انجام است.

صفوی به نقطه اتصال صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: محل اتصال این فعالیت‌ها دانشگاه صنایع و معادن است که لینک ارتباطی برای حوزه بخش معدن صنعت و تجارت در حوزه آموزشی با دانشگاه‌های داخلی و خارجی را برقرار می‌کند.

کد خبر 434323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.