اختصاص ۲۵ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید به مسکن فرهنگیان

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: ۲۵ هزار واحد در شهرهای جدید به مسکن فرهنگیان اختصاص داده شده که تا پایان سال تحصیلی آینده فرهنگیان بتوانند صاحب‌خانه شوند. برای بقیه استان‌ها مقرر شد پیمانکار معرفی کنیم و برای برخی دیگر وزارت راه و شهرسازی پیمانکار معرفی می‌کند.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، محسن حاجی میرزایی در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، اظهار کرد: پاداش بازنشستگی کسانی که در سال ۹۸ بازنشسته شدند را باید پرداخت کنیم که در این زمینه دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند تا قبل از مهرماه پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت خواهد شد.

وی با تاکید بر برخی افزایش‌های حقوق فرهنگیان در یک سال گذشته، گفت: با همه افزایش‌هایی که به حقوق کارکنان شاغل طی ۹ قبل دادیم باعث شد فاصله بین شاغلین و بازنشستگان افزایش پیدا کند. لذا طرح همسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان را آقای نوبخت قول دادند قبل از شروع سال جدید اجرا کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فوق‌العاده تخصصی که شامل بخش اداری شده بود و فرهنگیان هم متقاضی بودند تا شامل شأن شود، در خردادماه تصویب شد و از اول فروردین اجرایی شد، همه این کارهایی که برای فرهنگیان انجام دادیم توانستیم حقوق آنها را در مقایسه با سایر کارکنان دولت هماهنگ کنیم تا حقوق فرهنگیان متناسب شود؛ لذا متوسط دریافتی فرهنگیان با سایر دستگاه‌ها متناسب است.

حاجی میرزایی در مورد طرح مسکن فرهنگیان، گفت: اعلام کردیم تمام فرهنگیان شاغل و بازنشسته در سراسر کشور که پیش‌ازاین از امتیاز مسکن بهره نبرده‌اند می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند و متقاضی شوند. حدود ۳۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که طبق قانون کسانی که یک‌بار از امتیاز مسکن بهره برده بودند مجاز نیستند در این طرح شرکت کنند و وزارت راه و شهرسازی بررسی کرد و ۷۵ هزار نفر را وزارت راه و شهرسازی تائید کردند. ۷۵ هزار نفر دیگر نیز معترض هستند که آنها می‌گویند از این امتیازات برخوردار نبوده‌اند که در حال بررسی است. همچنین ۱۳۰ هزار متقاضی نیز تقاضایشان منتفی شد.

وزیر آموزش‌ و پرورش، اضافه کرد: برای ۷۵ هزارنفری که در اولویت هستند قرار شد زمین تهیه کنیم که سه میلیون مترمربع زمین در این راستا مشخص‌شده که باید تغییر کاربری داده شود. آنجایی هم که زمینی نداریم قرار شد که وزارت مسکن و شهرسازی ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار واحد را در شهرهای جدید به مسکن فرهنگیان اختصاص دادند که تا پایان سال تحصیلی آینده فرهنگیان بتوانند صاحب‌خانه شوند. برای بقیه استان‌ها قرار شد پیمانکار معرفی کنیم و برای برخی دیگر وزارت راه و شهرسازی پیمانکار معرفی می‌کند. توافقی نیز با بانک ملی ایران داشتیم که ۴ هزار میلیارد تومان را با سود ۱۲ درصد در اختیار آموزش قرار داده به‌عنوان آورده اولیه فرهنگیان می‌تواند کمک خوبی باشد.

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان، اظهار کرد: از نظر بیمه فرهنگیان، خدمات را توسعه دادیم، ارائه خدمات بیمه را از ۵ هزار به ۵۰۰ مرکز بیمه افزایش دادیم و هم‌زمان پرداخت هزینه درمانی همکاران را کاهش دادیم و در حال حاضر این پرداخت‌ها به‌روز است همچنین ۳۴ باشگاه فرهنگی آموزشی برای معلمان در سال ۹۸ تأسیس شد و در ۶ استان باشگاه پیشکسوتان را برای ارائه خدمات به پیشکسوتان راه‌اندازی کردیم. ۱۲۰ مرکز درمانی در سراسر کشور داریم که با تخفیف‌هایی که می‌دهند امکان خوبی برای فرهنگیان کرده‌اند و میزان این تخفیف‌ها در سال گذشته ۱۳ و نیم میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 434301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.