واتساپ اجازه شکایت علیه NSO را دریافت کرد

با حکم یک قاضی آمریکایی، واتس‌اپ و فیس بوک که شرکت مادر این پیام رسان است، می توانند شکایت علیه گروه NSO بابت ایجاد حساب‌هایی برای ارسال بدافزار به تلفن همراه ۱۴۰۰ نفر و جاسوسی از آنها را پیگیری کنند.

به گزارش ایمنا، فیلیس همیلتون، قاضی منطقه‌ای آمریکا درخواست شرکت سازنده جاسوس افزار اسرائیلی گروه NSO را برای مخالفت با این شکایت رد کرد. این شرکت استدلال داشت دادگاه فاقد صلاحیت قضائی است زیرا این شرکت به دلیل اینکه پیمانکار دولت‌های خارجی است، در برابر اقدام قانونی مصون است. طبق شکایت فیس بوک، گروه NSO مأمور بحرین، امارات متحده عربی و مکزیک است.

با این حال همیلتون با درخواست گروه NSO مبنی بر رد این ادعای فیس بوک که این شرکت به شکل نادرستی در سرورهای واتس‌اپ مداخله کرده است، موافقت کرد.

قاضی آمریکایی اعلام کرد در شکایت فیس بوک به آسیب ناشی از برنامه یا دسترسی گروه NSO به سرورها یا رایانه‌های واتس‌اپ اشاره نشده است و فیس بوک ۲۱ روز مهلت دارد تا ادعاهای خود علیه این شرکت را بازبینی کرده و در دادگاه فدرال اوکلند مطرح کند. سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرد واتس‌اپ از این حکم استقبال کرد. این تصمیم تأیید کرد که واتس‌اپ می‌تواند اسناد و سایر اطلاعات مربوط به شیوه عملکرد گروه NSO را به دست آورد.

منبع: ایسنا

کد خبر 434237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    خوبه