تست کرونای ۲۵ هزار اصفهانی مثبت اعلام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور ۸۰ هزار تست کرونا در آزمایشگاه مرکز بهداشت اصفهان انجام شد که نتیجه ۲۵ هزار تست مثبت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمال حیدری در دیدار با کریستف هملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی با اشاره به عملکرد مناسب مرکز بهداشت استان اصفهان در بحران کرونا اظهار کرد: هر چند تحریم‌ها برای تأمین کیت و مواد بهداشتی ما را تحت فشار قرار داده اما عملکرد خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه انجام تست کرونا از هشت اسفند ماه در آزمایشگاه مرکز بهداشت استان اصفهان به عنوان دومین آزمایشگاه در کشور آغاز شد، افزود: انجام تست از ۹۰ مورد آغاز و امروز به یک هزار تست رسیده است که البته همه این تست‌ها به صورت دستی انجام می‌شود و هنوز پس از چهار ماه موفق به خرید دستگاه تست اتوماتیک نشده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: از ابتدای این طرح تاکنون ۸۰ هزار تست کرونا انجام شده است و تاکنون پاسخ ۲۵ هزار تست مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه استفاده از خدمات آزمایشگاه‌های بیرونی برای تست کرونا در دستور کار بوده است، ادامه داد: ۱۰ آزمایشگاه اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۶ آزمایشگاه تأیید شدند.

حیدری گفت: در مجموع طی یک ماه اخیر هشت هزار تست کرونا در آزمایشگاه‌های بخش خصوصی انجام شده است.

وی با بیان اینکه همه اطلاعات تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی در اختیار مرکز بهداشت قرار می‌گیرد، گفت: این اطلاعات با اطلاعات آزمایشگاه علوم پزشکی تجمیع و به وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

همچنین کریستف هملمن در این جلسه در خصوص روند بررسی دوباره وضعیت بیماران پس از تست مثبت کرونا اظهار کرد: ضروری است که پس از بازه زمانی مشخص این پیگیری انجام شود.

کد خبر 434234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.