فرانچسکو توتی جشنواره فیلم رم را آغاز می‌کند

مسئولان برگزاری جشنواره فیلم رم اعلام کردند که این دوره از جشنواره با حضور چهره‌هایی نظیر فرانچسکو توتی به صورت حضوری در ماه اکتبر برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آنتونی موندا، دبیر جشنواره فیلم رم اعلام کرده که تیری فرمو مدیر جشنواره فیلم کن نیز در پانزدهمین دوره جشنواره رم شرکت می‌کند. پیش تر فرمو گفته بود: "کن امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود اما ما مفتخریم که فیلم‌های منتخب کن ۲۰۲۰ را به رم دعوت کنیم. در رم، با جشنواره‌اش، با تاریخش و با روحش سینما هنوز زنده است! "

انتظار می‌رود جشنواره رم امسال از ۱۵ تا ۲۵ اکتبر (۲۳ مهر تا ۴ آبان) به صورت حضوری برگزار شود. در طی ماه‌های گذشته بسیاری از جشنواره‌های مهم سینمایی نظیر کن برگزاری خود را به تعویق انداختند، اما در هفته‌های گذشته جشنواره‌های ونیز، تورنتو، نیویورک و تلوراید در بیانیه‌ای اعلام کردند که جشنواره‌ها را به صورت حضوری برگزار می‌کنند.

فیلم مستند "نام من فرانچسکو توتی است" آغاز کننده جشنواره فیلم رم خواهد بود. این فیلم به زندگی و تأثیر این بازیکن در فوتبال ایتالیا و باشگاه آ. س رم می‌پردازد. فیلم توتی را آلکس اینفاسلی کارگردانی کرده است. او پیش‌تر مستندی با عنوان «اس مثل استنلی» را درباره راننده ایتالیایی استنلی کوبریک ساخته بود که با تحسین هم روبه‌رو شد و در سراسر دنیا به نمایش درآمد.

مسئولان جشنواره رم اعلام کردند که فرانچسکو توتی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بر فرش قرمز این جشنواره پا می‌گذارد. توتی ۴۳ ساله در بین مردم رم بسیار محبوب است و همان جایگاهی را دارد که هر بازیگر درجه یک هالیوودی ممکن است داشته باشد. در این جشنواره توتی یک مستر کلاس هم درباره سلیقه سینمایی‌اش برگزار می‌کند.

موندا در مصاحبه‌ای گفته: "آوردن آدم‌های مشهور به جشنواره از رم راحت‌تر از آمریکا خواهد بود. هیچکس نمی‌داند آیا با وجود قوانین محدود کننده امکان سفر آمریکایی‌ها به ایتالیا فراهم است یا خیر؛ اما امیدواریم تا ماه اکتبر امکان سفر از آمریکا به ایتالیا فراهم شود. "

در تکرارهای قبلی, جشنواره فیلم رم, افرادی از جمله کیت بلانشت، مارتین اسکورسیزی، مریل استریپ، دیوید لینچ و تام هنکس حضور داشته‌اند. دبیر جشنواره رم در این باره گفت: "یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان به من پاسخ داد که اگر شرایط ناشی از شیوع کووید ۱۹ به او اجازه دهد، قطعاً به رم خواهد آمد".‌

همچنین در جشنواره امسال برای انیو موریکونه آهنگ‌ساز افسانه‌ای ایتالیایی که هفته پیش درگذشت مراسم بزرگداشتی برگزار خواهد شد.

منبع: screendaily

کد خبر 434222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.