سپاهان برای حمله هدف نداشت/ نباید خط حمله بدون استنلی تا این حد سردر گم باشد

یک کارشناس فوتبال گفت: با توجه به اینکه نیمه دوم تیم تراکتور عقب بازی کرد حالت دفاعی گرفته بود، سپاهان عمل نکرد خوبی نداشت و در حمله بی هدف سانترهایی از راه دور یا پاس‌های بلند مستقیم می‌دادند که خط دفاعی تراکتور همه توپ‌ها را دفع کرد و این بهترین حالت برای تراکتور بود.

علی احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با شکست سپاهان مقابل تراکتور، اظهار کرد: بازی تیم‌های تراکتور و سپاهان رقابت خوبی نبود، زیرا در کورس سهمیه آسیایی قرار داشتند و دوتیم می‌خواستند برنده بازی باشند. در نیمه اول تا قبل از گل تراکتور بازی برابر بود که دفع اشتباه مدافع سپاهان احسان حاج صفی را در موقعیت شوت زنی قرار داد و توانست گل اول بازی را به ثمر برساند.

وی ادامه داد: بعد از به ثمر رسیدن گل تراکتور، سپاهان بازی بهتری ارائه داد و تیم میزبان را به زمین خود فرستاد و با پاس‌های خوبی که بین هافبک‌های این تیم رد و بدل شد، سپاهان خیلی زود به گل تساوی رسید. بعد از گل سپاهان باز هم بازی در میانه میدان جریان داشت و در اواخر نیمه اول با اشتباهی که سپاهانی‌ها در یارگیری داشتند گل دوم تراکتور به ثمر رسید.

این کارشناس فوتبال خاطر نشان کرد: در نیمه دوم تراکتور پیروز میدان بود به همین خاطر زیاد ریسک نمی‌کرد، چشم به ضد حمله‌ها داشت و بیشتر به دنبال حفظ توپ بود. سپاهان هم برای اینکه می‌خواست به گل تساوی دست پیدا کند رو به جلو تر بازی کرد، اما برنامه خاصی برای حمله نداشت و تنها یک موقعیت برای قربانی مهاجم این تیم به دست آمد که نتوانست توپ را وارد دروازه خالی کند. در کل سپاهان خوب بازی نکرد، خط دفاعی چند اشتباه داشت که همان باعث شد بازی را واگذار کند.

احمدی با بیان اینکه سپاهان چند هفته است که خوب بازی نمی‌کند، تصریح کرد: برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود بازی داخل و خارج از خانه نباید تفاوتی داشته باشد. در بازی‌هایی که مهمان است شرایط سخت‌تری دارد که باید تمرکز بازیکنان افزایش یابد. سپاهان در چند هفته اخیر عملکرد خوبی نداشته، مقابل پارس جنوبی و تراکتور اشتباهات خط دفاعی زیاد بود و در حمله نبود استنلی باعث ضعف تیم شده که این موضوع خوبی نیست و تیم نباید با نبود یک بازیکن در قسمت حمله تا این حد سردر گم باشد.

وی در خصوص تعویض‌هایی که امیر قلعه نویی مقابل تراکتور انجام داد، گفت: تعویض‌ها بستگی به شرایط بازی دارد که قلعه نویی با توجه به نتیجه و بازیکنانی که در اختیار داشت تعویض‌ها را انجام داد. احتمالاً تاکتیک خاصی مدنظر این مربی بوده است. زمانی که تیم نیاز به گل داشت از بازیکنان خط دفاعی کم کرد تا افراد بیشتری در حمله حضور داشته باشند، با کم کردن دفاع مهدی کیانی به دفاع رفت و با ورود محمد ایرانپوریان، قلعه نویی قصد داشت حملات تیم از کناره‌ها بیشتر شود که موفقیت آمیز نبود.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: با توجه به اینکه نیمه دوم تیم تراکتور عقب بازی کرد و حالت دفاعی گرفته بود، سپاهان عملکرد خوبی نداشت و در حمله بی هدف سانترهایی از راه دور یا پاس‌های بلند مستقیم می‌دادند که خط دفاعی تراکتور همه توپ‌ها را دفع کرد و این بهترین حالت برای تراکتور بود. بازیکنان سپاهان اگر می‌توانستند روی زمین و از کنارها اضافه شوند بهتر بود.

کد خبر 434217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.