نجات ۳۷ مصدوم سوانح ترافیکی با استفاده از تکنیک‌های فنی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۳۱ مورد عملیات نجات فنی و رهاسازی ٣٧ مصدوم سوانح ترافیکی از میان خودروهای آسیب دیده از تصادفات جاده‌ای طی ۷۲ ساعت گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد باقر محمدی با اشاره به آخرین گزارش عملیات امداد و نجات طی ۷۲ ساعت گذشته، اظهار کرد: این خدمات امدادی توسط امدادگران و نجاتگرانی که متخصص نجات فنی هستند و در شرایط بسیار دشوار و خطرناک انواع حوادث رانندگی و ترافیکی با بکارگیری ابزار برش و اتصال شامل ست‌های هیدرولیک و پنوماتیک نجات، ست‌های بادی و اره چند کاره برش بتن، آهن و کائوچو وارد عمل می‌شوند، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این گروه‌های عملیاتی که تحت آموزش‌های ویژه ای قرار گرفته با استفاده از ست شیشه بُر دستی به همراه سمبه شیشه شکن، ست ثبیت خودرو، محافظ ایربگ متوسط و کوچک، کیف امداد و کمک‌های اولیه، کپسول اطفای حریق، موتور پمپ، نردبان آلومینیومی، آتل وکیوم، کلار گردنی، برانکارد اسکوپ، جعبه ابزار فلزی، برانکارد تاشو، کلاه، دستکش و عینک ایمنی، کیسه حمل جسد، موتور برق، کابل شارژ باطری، مخروط احتیاط، نوار هشداردهنده و مثلث خطر و زمانی که امکان نجات ایمن به صورت معمول در حوادث وجود نداشته باشد، عملیات نجات را در هر شرایط خاصی نظیر محیط‌های بسته، خودروهای واژگون شده، ارتفاعات بسیار بلند، نجات کوهستان و نظایر آن انجام می‌دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: اعضای این گروه‌های تخصصی در استفاده از تمام تکنیک‌های استفاده از ست‌های هیدرولیک و پنوماتیک نجات، حرکت و مدیریت انواع تجهیزات رها سازی تا پیچیده‌ترین سطوح موجود، مهارت کافی دارند.

محمدی، تاکید کرد: در ۷۲ ساعت گذشته و با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در سراسر کشور ۲۸۶ مورد مأموریت امداد و نجات برای نجات جان هموطنان آسیب دیده و متأثر از انواع حوادث در سراسر کشور انجام شد.

وی ادامه داد: با اعزام گروه‌های واکنش سریع امدادی هلال احمر به محل وقوع حوادث یاد شده امدادگران و نجاتگران هلال احمر توانستند جان ۱۷۸ مصدوم را نجات دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، گفت: با تلاش امدادگران و نجاتگران اعزامی به محل وقوع حوادث یاد شده ۱۲۹ نفر از مصدومان برای دریافت خدمات تکمیلی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و ۹۴ نفر دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

محمدی، خاطرنشان کرد: در مدت ۷۲ ساعت گذشته ۳۱ عملیات رهاسازی و نجات فنی نیز برای خدمات رسانی و نجات به ۳۷ مصدوم از سرنشینان گرفتار و آسیب دیده حوادث رانندگی از میان خودروهای آسیب دیده و تصادفی با استفاده از ست‌های نجات هیدرولیک و پنوماتیک انجام شده است.

بنا به گزارش ایرنا، وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 434216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.