طرح صحرای «پرتمان» تا دو ماه آینده نهایی می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: هفته گذشته موضوع صحرای پرتمان در کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر مطرح و مقرر شد ظرف مدت حداکثر دو ماهه طرح نهایی آن برای مراجع مربوطه جهت تصمیم‌گیری ارسال شود.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سال ۹۴ که موضوع دفاتر پیشخوان و برون‌سپاری خدمات شهرسازی مطرح شد، تعرفه دستمزد و حق‌الزحمه برای انجام استعلام‌ها توسط این دفاتر با قیمت اولیه محاسبه می‌شد، اما با توجه به تورم و شرایط اقتصادی باید قیمت‌ها منطقی‌سازی می‌شد.

وی افزود: در این راستا توسط اداره کل نظارت بر ضوابط شهرسازی و مدیریت شهرسازی الکترونیک برای منطقی‌سازی قیمت‌های خدمات دفاتر پیشخوان به شورای شهر لایحه‌ای ارائه شد و مصوبه شورای شهر دریافت شد که برای تصویب نهایی به فرمانداری ارسال شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به شرایط به وجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا، استفاده خدمات الکترونیکی قابل ارائه شهرداری باید بیشتر از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به معارفه رئیس گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، گفت: واحد شهر دوستدار کودک حدود هفت ماه با سرپرست اداره می‌شد و در هفته گذشته رئیس این گروه معرفی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: اصفهان به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک کشور در گام دوم دریافت نشان است و با عبور از این مرحله به شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک جهان می‌پیوندد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در ارتباط با جابجایی دپوی خط دو قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم تا قطعه تعیین و مصوب شده تثبیت شود شاهد لغو این موضوع باشیم زیرا این جابجایی هزینه سنگین همراه خواهد داشت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: دپوی خط دو قطار شهری اصفهان در شمال غربی شهر (شمال دارک) پیش بینی شده بود که موضوع جابجایی آن به طور غیررسمی اعلام شد، اما با ارائه نظرات کارشناسی و نظر شهردار اصفهان قرار است مصوبه کارگروه تخصصی زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط مورد بررسی قرار گیرد و با تاکید بر اجرای مصوبه به شورای برنامه ریزی ارسال شود.

وی با بیان اینکه هفته گذشته موضوع صحرای پرتمان در کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر مطرح و مقرر شد ظرف مدت حداکثر دو ماه طرح نهایی آن برای مراجع مربوطه جهت تصمیم‌گیری ارسال شود، گفت: در حال حاضر تیم تخصصی و کارشناسی اداره کل مدیریت توسعه شهری و منطقه‌ای فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و تیم متخصص به صورت دو شیفت در حال بررسی و تهیه طرح هستند تا بر اساس مهلت تعیین شده طرح صحرای پرتمان نهایی شود و شهروندان این منطقه به ویژه صحرای پرتمان پس از سال‌ها از بلاتکلیفی خارج شوند.

کد خبر 434171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.