قانون ساخت و ساز در مجاورت مادی‌های اصفهان چیست؟

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بر اساس ماده ۳۴ قانون سازمان نظام مهندسی هرگونه ساخت و ساز در مجاورت مادی‌های شهر اصفهان باید با رعایت حداقل دو متر عقب‌نشینی بر مادی به صورت فضای باز بدون حق ساخت و ساز در زیرزمین، همکف و طبقات باشد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز اظهار کرد: این شورا با حضور اعضای شورای شهر، اعضای هیئت مدیره و متخصصان حوزه فضای سبز همچنین شهردار اصفهان به عنوان رئیس شورا برگزار شد.

وی افزود: از مهمترین موضوعات مطرح شده در این شورا مواردی همچون اختصاص ۲۰ درصد از حیاط ساختمان‌ها به فضای سبز ریشه‌دار، الزام ضوابط و مقررات شهرسازی در طرح بازنگری طرح تفصیلی بر روی ساخت و ساز در مجاور مادی‌های شهر اصفهان، ضابطه‌مند کردن اجرای بام سبز، احداث پارک‌های محلی با توجه به کمبود این نوع پارک‌ها در محلات شهر اصفهان، اقدامات نوروز ۹۹ در فضای سبز (ساماندهی فضای سبز جداره اتوبان‌ها، المان‌ها و گل‌کاری‌های ویژه نوروز)، طراحی و رونمایی از وب سایت جدید سازمان، سیستم هوشمند و مکان‌مند نظارت بر نگهداری فضای سبز (نظارت همراه)، سامانه باغچه، توسعه ضلع شرقی باغ گل‌ها و ایجاد گذر ویژه در این محل و تولید درختان و درختچه‌های مقاوم در زمین منطقه خورزوق بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به الزام اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی در طرح بازنگری طرح تفصیلی بر روی ساخت و ساز در مجاور مادی‌های شهر اصفهان، تصریح کرد: رعایت ضوابط ساخت و ساز بر مادی‌ها در اجرای ماده ۳۴ قانون سازمان نظام مهندسی سال ۷۴ الزامی است.

وی افزود: بر اساس این ماده قانونی هرگونه ساخت و ساز در مجاورت مادی‌های شهر اصفهان باید با رعایت حداقل دو متر عقب‌نشینی بر مادی به صورت فضای باز بدون حق ساخت و ساز در زیرزمین، همکف و طبقات باشد.

مرتضایی‌نژاد ادامه داد: بر این اساس فرم‌های مربوطه باید ابلاغ شود تا توسط مسئولان فضای سبز مناطق کنترل لازم بشود.

وی گفت: طی مکاتبه‌ای که با معاونت برنامه ریزی صورت گرفته تاکید شده است که ضوابط ساخت و ساز در مجاورت مادی‌ها باید توسط معاون شهرسازی و معماری ابلاغ شده و توسط مأموران کنترل ساختمان نظارت و با تخلفات احتمالی برخورد جدی شود همچنین امکان دسترسی به سیستم مکانیزه برای سازمان پارک‌ها جهت مشاهده پروانه ساختمان و نقشه‌های معماری فراهم باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با تثبیت و دریافت حقوق قانونی سازمان پارک‌ها، بر روند صدور پروانه‌های ساختمانی نظارت خوبی می‌شود.

کد خبر 434167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمد IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    3 0
    سلام چرا به مادی دولت اباد برخوار رسیدگی نمی کنن چمن بکارن
  • ناشناس IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام.لطفا از شهرداری اصفهان بخواهید که به شهردار درچه بگو به وضع مادی های محله دینان هم رسیدگی شود.باتشکر