تجهیزات کاهنده ۳۰ درصد مصرف آب را در اصفهان کاهش داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: توزیع تجهیزات کاهنده در بین پنج هزار خانوار اصفهانی از سال گذشته ۲۵ تا۳۰ درصد مصرف آب را کاهش داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر گرم‌تر شدن هوا در ماه مرداد دستورالعمل‌های ویژهای برای جلوگیری از بروز مشکل تأمین آب و گذر از شرایط گرمای هوا به همه بخش‌ها از جمله ادارات و صنایع ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است صنایع و شهرک‌های صنعتی برای صرفه‌جویی در مصرف آب از سیستم بازچرخانی پساب در تولید و آبیاری فضای سبز استفاده کنند، افزود: صنایع باید سیستم آبیاری فضای سبز خود را با بازچرخانی پساب از آب شرب شهری جدا کرده و در چرخه تولید نیز از لوازم کاهنده مصرف استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: سیستم آبیاری فضای سبز ۱۰۷ شهر استان با پیگیری یک ساله از آب شرب جدا شد و از پساب و دیگر منابع برای آبیاری استفاده می‌شود.

شیشه فروش ادامه داد: شهرداری‌ها کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی و شوری و حذف چمن‌ها را به منظور سازگاری با کم آبی در دستور کار دارند؛ همچنین آموزش کارگران فضای سبز شهری برای جلوگیری از نشت آب، آبیاری شبانه و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری از دیگر اقدامات شهرداری‌ها خواهد بود.

وی یادآور شد: تاکنون در حدود ۵۰ درصد فضای سبز استان به ویژه در کلانشهر اصفهان سیستم‌های نوین آبیاری و قطره‌ای برای آبیاری جایگزین شده است.

کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب با ایجاد سایه‌بان روی کولرها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان تجهیزات کاهنده آب را در یک سال گذشته بین پنج هزار خانوار اصفهانی توزیع کرده است، گفت: این اقدام آبفا بر ۲۵ تا ۳۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب مؤثر بوده است؛ همچنین ایجاد سایه‌بان روی کولرها و استفاده از فلش تانک‌های کم حجم مصرف آب را در اصفهان تا ۲۵ درصد کاهش داده است.

وی همچنین به اتخاذ تمهیدات لازم در راستای کاهش مصرف آب در بخش‌های اداری و تجاری استان اشاره و اظهار کرد: با هدف نظارت بر مصرف بهینه آب، برق و گاز، مسئول مدیریت انرژی در همه دستگاه‌های اداری و ساختمان‌های تجاری تعیین می‌شود از این رو همه دستگاه‌ها باید استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب را دستور کار خود قرار دهند.

لزوم تجهیز مدارس و ادارات به شیرهای پدالی و لوازم کاهنده مصرف آب

شیشه فروش افزود: به منظور پیشگیری از خاموشی در هفته‌های پیش رو به همه دستگاه‌های اداری و تجاری استان اعلام کردیم که برای تأمین روشنایی از نور خورشید یا دست‌کم از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنند و سیستم‌های سرمایشی را در ساعات بعد از ظهر و روزهای تعطیل خاموش کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به وجود بیماری کرونا و هشدار درباره کمبود منابع آبی همه مدارس استان تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید باید به شیرهای پدالی تجهیز شوند.

مدیریت استان در حال برنامه‌ریزی برای کم آبی پاییز است

وی همچنین خاموش کردن موتور چاه‌های کشاورزی را در ساعت پیک مصرف از ۱۲ ظهر تا ۱۶ بعد از ظهر در کاهش مصرف برق مؤثر دانست و گفت: اداره برق مشترکان استان صنایع، کشاورزان و ادارات که الگوی مصرف را رعایت کنند تشویق خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تأخیر و کاهش بارش‌های پاییزی در سال جاری، مدیریت استان از هم اکنون در راستای سازگاری با کم آبی در حال برنامه‌ریزی است و همه دستگاه‌ها باید به تجهیزات کاهنده تجهیز شوند.

کد خبر 434140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.